mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Peresztegi Zoltán
Peresztegi Zoltán
Schibsted Classified Media
alelnök


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Nem indulunk el kártya nélkül külföldre
2019-02-14 11:47 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Mastercard legfrissebb adatai szerint legyen szó akár belföldi, akár külföldi vásárlásról, a magyarok egyre szívesebben választják a készpénzmentes fizetési megoldásokat.

A kutatásból az is kiderült, milyen változást jelent az egyérintéses fizetés a hétköznapokban, és hogy milyen külföldi költéseinket rendezzük leggyakrabban bankkártyánkkal.

A Mastercard megbízásából a Free Association Research végzett kutatást a magyarok kártyahasználati szokásairól. A városi lakosságra reprezentatív felmérés eredményei alapján egyre többször kerül elő fizetéseknél készpénz helyett a bankkártya.

Az átlagos kártyahasználat az elmúlt 5 évben megduplázódott, hiszen míg 2013-ban átlagosan havi 5 alkalommal került elő bankkártyánk fizetéskor, 2018-ban ez az érték megközelítette a 10 alkalmat. A válaszadók fele hetente többször is így fizetett és mindössze 6 százalék nyilatkozott úgy, hogy kártyáját kizárólag készpénzfelvételre használja.

A kártyás vásárlások népszerűségét jelentősen növeli az egyérintéses technológia elterjedése, amit a kutatás eredményei is alátámasztanak. Az érintőkártyákat kétszer olyan gyakran (59%) veszik elő fizetésnél, mint azokat, amelyeknél nem elérhető el ez a technológia (28%). Ráadásul az érintőkártya-birtokosok 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ahol csak teheti, kártyával fizet készpénz helyett.

"A Mastercard kutatása alapján bátran állíthatjuk, hogy a magyarok körében egyre inkább a digitális és innovatív fizetési megoldások a népszerűek. Ennek pedig nagyon egyszerű oka van: senki nem szeret készpénzzel, vagy valutaváltással bajlódni, ha a bankkártyánkat itthon és a világon bárhol használhatjuk gyorsan, kényelmesen és biztonságosan fizetésekre. Legyen szó akár egy hétköznapi bevásárlásról, vagy egy külföldi sípályán történő síbérlet fizetéséről, szeretjük ezeket a lehető leggyorsabban letudni és több időt szentelni a számunkra fontos dolgokra" - mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A készpénzmentes fizetés a határokon átlépve is egyre népszerűbb a magyarok körében. A megkérdezettek 85 százaléka már nem indul el külföldre kártya nélkül, ez az arány egy évvel korábban még 78 százalék volt. A magyar turisták 59 százaléka pedig bármilyen fizetési helyzetben szívesen használ bankkártyát.

Külföldi pihenéseink során ruha-, cipő- és ajándék vásárláskor fizetünk leggyakrabban kártyával (75%), ezt követik az élelmiszer vásárlások és éttermi fizetések (68-68%), majd a szórakozás (mozi, színház, koncert - 39%), és a benzinkúton történő fizetések (34%).

Azok, akiknek a kártya külföldön is a zsebükben van, a korábbi évekhez képest egyre többször használják azt. Az érintettek közel fele (44%) fizetésre, 18 százalék fizetésre és készpénzfelvételre, 8 százalék pedig csak készpénzfelvételre használja a kártyát külföldön. A kártyát fizetésre használók aránya évről-évre növekszik - 2017-hez képest 9 százalékkal nőtt a számuk, míg a másik két kategóriába tartozóké csökkent, vagyis a magyarok egyre bátrabban nyúlnak a bankkártyájukhoz, ha útjuk során fizetésre kerül sor.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!