mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Fehér Marton
Fehér Márton
Online Marketing Akadémia
Tréner, Google-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Jelentett a Telekom
2019-03-04 10:31 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Magyar Telekom közzétette 2018. negyedik negyedévre és egész évre vonatkozó Nemzetközi Pénzügyi Jelentési Szabványok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit.

Főbb eredmények:

Az összbevétel éves összehasonlításban (az IFRS 15 alkalmazásának hatása nélkül) 7,8%-kal, 174,0 milliárd forintra nőtt 2018. negyedik negyedévében, valamint 7,2%-kal 655,1 milliárd forintra a 2018. év vonatkozásában. A bevételek növekedése továbbra is elsősorban az RI/IT bevételek erőteljes emelkedésének, valamint a magasabb készülék-értékesítéseknek és mobiladat-használatnak köszönhető.
 
  • A mobil bevételek (az IFRS 15 hatása nélkül) 8,7%-kal, 90,5 milliárd forintra növekedtek 2018 negyedik negyedévében éves összehasonlításban, míg a 2018-as pénzügyi évben, éves összehasonlításban 6,0%-kal 342,1 milliárd forintra emelkedtek. Ez elsősorban a mobiladat-bevételek és az eszköz-értékesítési bevételek folyamatos növekedésének köszönhető.
  • A vezetékes bevételek (az IFRS 15 hatása nélkül) 4,6%-kal 53,9 milliárd forintra növekedtek 2018 negyedik negyedévében éves összehasonlításban, és 5,0%-kal 205,9 milliárd forintra a 2018-as pénzügyi év során. A növekedés az emelkedő készülékértékesítéseknek, valamint a magasabb TV és szélessávú kiskereskedelmi szolgáltatási bevételeknek köszönhető.
  • A rendszerintegrációs (RI) és IT bevételek 2018 negyedik negyedévében 12,2%-kal, 29,6 milliárd forintra nőttek éves összehasonlításban, ami a 2018-as pénzügyi év tekintetében 22,4%-os éves növekedést eredményezett. A növekedést továbbra is a közszféra számára teljesített megrendelések eredményezték, míg az azonnali fizetési megoldások szállítása a banki szektorban szintén hozzájárult a magyarországi növekedéshez 2018 negyedik negyedévében. Macedóniában az RI/IT bevételek növekedése mögött a testre szabott megoldási projektek növekvő száma áll.
  • Az energiaszolgáltatások a lakossági villamosenergia-piacról való 2017. november 1-jei kivonulást követően megszűntek.


Rékasi Tibor vezérigazgató így nyilatkozott:
"Örömmel tölt el, hogy a 2018-as év folyamán is megőriztük azt a jó teljesítményt, ami az egész évre vetítve 7,6% bevételnövekedést eredményezett. Túlteljesítettük az előirányzatot mind a bevétel terén, amely elérte a 657,1 milliárd forintot, mind pedig az EBITDA vonatkozásában, amelynek összege 192,5 milliárd forintot tett ki a magasabb bruttó fedezetnek, valamint az ingatlanértékesítéséből származó egyszeri bevételeknek köszönhetően. Az éves szabad cash-flow célunkat is túlteljesítettük, mivel 68 milliárd forinttal zártuk az évet, ami elsősorban a magasabb EBITDA-nak, illetve a csökkenő akvizíciós költségeknek és az ingatlanértékesítésből származó egyszeri bevételeknek volt köszönhető, míg a CAPEX költésünk 91.8 milliárd forintot ért el. Ezen túlmenően az alaptevékenységünkre és az ügyfelek igényeinek kielégítésére fordított erőforrásainknak köszönhetően, valamint termékkínálatunk folyamatos frissítésével visszaszereztük vagy megtartottuk vezető pozíciónkat valamennyi kulcsfontosságú piaci szegmensben, ideértve az előfizetéses mobil, TV és vezetékes szélessávú internet szegmenseket is.
A magyarországi működést tekintve az év során folytatódtak a pozitív trendek, bevételeink mindhárom fő szolgáltatásunk terén növekedtek. A mobil szegmensben tovább nőtt a mobil-adat iránti kereslet, amint egyre több ügyfelünk veszi igénybe csúcstechnológiájú 4G hálózatunkat jelentősen hozzájárulva a bevételtermeléshez. Ezt erősítette az eszközértékesítésre vonatkozó stratégiánk, valamint ügyfeleinknek a feltöltőkártyáktól az előfizetéses csomagokra történő migrációja is. A mobil szolgáltatásinkat használó ügyfeleink száma növekedést mutatott a negyedik negyedévben, ami az egy mobil előfizetőre jutó árbevétel növekedésével együtt támogatta a szegmensben elért bevételnövekedést.
A vezetékes piacon megtartottuk a hálózatunk fejlesztésére irányuló fókuszt: közel 300,000 új háztartás számára biztosítottunk 100+ MB/s internet-elérést, és közelebb kerültünk ahhoz a célunkhoz, hogy az egész ország területén gigabites internet-elérést biztosítsunk. E stratégia pozitív előnyeit a vezetékes bevétel növekedésében is láttuk, ahol - az hangalapú bevételek csökkenésének iparági szintű tendenciája ellenére - bevételeink éves összevetésben 5,5%-kal növekedtek, míg az utolsó negyedévben 4,9%-os bővülést tudtunk elérni. Ezen túlmenően a széles sávú internet és TV-bevételek növekedtek, valamint a vezetékes eszközeladásból származó bevételek továbbra is erős - éves összehasonlításban 95,9%-os - növekedést mutattak, köszönhetően a Black Friday és a karácsonyi promóciók által is támogatott erős negyedik negyedéves teljesítménynek.
A vezetékes és mobil piac erős teljesítményének köszönhetően az üzleti stratégiánk harmadik pillérére, az FMC ügyfélbázisra összpontosíthattunk. 2018-ban továbbra is mi voltunk Magyarországon az egyetlen olyan szereplő, aki valós integrált vezetékes-mobil ajánlatott tehetett az ügyfeleink. Ebben az évben további lépéseket tettünk annak érdekében, hogy megerősítsük pozíciónkat ezen a piacon. Míg a második negyedévben megkettőztük az ügyfeleink rendelkezésére álló mobiladat-keretet, a harmadik negyedévben egységesítettük Magenta1 ajánlatunkat, és ügyfeleink számára 30%-os kedvezményt tettünk elérhetővé valamennyi kapcsolódó szolgáltatás vonatkozásában. Erre építve folyamatosan növelni tudtuk Magenta1-ügyfélbázisunkat. Emellett új módokat is kerestünk, hogy ügyfeleinket elérjük, valamint megerősítettük online csatornáinkat. Jelenleg ügyfeleinknek már több, mint 40%-a használja a Telekom applikációt, és eladásaink több, mint 20%-át az online értékesítési csatornákon keresztül realizáljuk.
A Rendszerintegrációs és az IT szegmensben is sikeres évet zártunk, 2017-tel összevetve 22,4%-os növekedést értünk el a bevételeinkben. A növekedés ezúttal is elsősorban a nagyértékű, alacsonyabb nyereséghányadú szoftver- és hardverprojekteknek volt köszönhető. Ezek az átlagosnál alacsonyabb nyereséget hozó projektek azt a célt szolgálják, hogy több különböző intézménnyel építsünk ki hosszútávú kapcsolatot, majd ezeket kapcsolatokat idővel magasabb nyereséghányadú, szolgáltatási szerződésekké alakíthassuk.
Az év során a Csoport teljesítményét tovább erősítette a folytatódó macedóniai trendforduló. A bevétel és az EBITDA is növekedett, köszönhetően a valamennyi üzleti területen mutatott szilárd teljesítménynek, a szolgáltatási bevételekben mutatkozó pozitív trendeknek, valamint a Rendszerintegráció és az IT területén elért kimagasló növekedésnek.
2019-re kitekintve a bevételeink kis mértékű csökkenésére számítunk, míg az összehasonlítható alapon számított EBITDA 1%-2%-os emelkedését várjuk a közvetett költségeink csökkentésének köszönhetően. A CAPEX költésünket az ideivel azonos szinten tervezzük tartani (nem számítva az IFRS16 hatást és a spektrum költségeket) összehangban a vezetékes hálózatunk folyamatos fejlesztésével, amely magába foglalja az optikai hálózatbővítési programunk felgyorsítását. A jövedelmezőségünkben tapasztalt trendfordulónak köszönhetően arra számítunk, hogy szabad cash-flownk (a spektrum licenszdíjak nélkül) 5%-kal növekedhet.
A jelenlegi és várható működési és szabályozási környezet alapján arra számítunk, hogy a Társaság részvényenként 27 forint osztalékot fog fizetni a 2019. évi eredmények után. A hivatalos osztalékjavaslatot az Igazgatóság megfelelő időben fogja előterjeszteni a Közgyűlés részére, amikor az összes szükséges információ rendelkezésre áll, és valamennyi előfeltétel teljesül."



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!