mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Berényi Konrád
Berényi Konrád
Onlinemarketing.hu Kft.
vezető tanácsadó


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Aktualizált SEO kisokos 2019-re: RankBrain
2019-03-27 13:46 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az online felületeken folyik már olyan nagy verseny, mint a hétköznapi életben a hagyományos reklámok felületén.

A cél az, hogy minél jobb helyezést érjünk el a weboldalunkkal a Google találati listáján úgy, hogy lehetőleg a mi oldalunkra kattintsanak a legtöbben. Ehhez viszont nagyon sok mindenre oda kell figyelnünk, amihez találhatunk segítséget a Google eszközein belül is.

Nehéz ebben a témakörben kiigazodni? Sok mindent kínál fel a Google, amit nem értünk? Igen, folyamatosan képezni kellene magunkat ahhoz, hogy naprakészek legyünk a témában, de nem mindenkinek van erre esélye. Ez alkalommal a RankBrain fogalmát tisztázzuk a White Elephant Media segítségével.

Mit értünk azon, hogy RankBrain?

A Google számára segítséget nyújtó mesterséges intelligenciát nevezzük RankBrainnek, ami a találati listát jobbá teszi, segít a jobb előállításban. Ez a gépi tanulási módszer szűri le a következtetéseket, hogy az emberek miért kerestek rá az adott dologra, mi volt a szándékuk. A logika nagyon egyszerű, bár elképzelhető, hogy laikusként elsőre bonyolult folyamatnak tűnik. A RankBrain a keresési eredményeknek megfelelően rangsorolja a weboldalakat aszerint, hogy hogyan kerestek rá a felhasználók.

Milyen lépései vannak?

Tudnunk kell, hogy maga a RankBrain technikai működése nagyon összetett. A SEO technikákat alkalmazóknak érdemes tudni róla, hogy mit is figyel a rendszer. A válasz egyszerű: a kereső felhasználók a keresőtalálatukkal mit készülnek tenni? De az egyszerűség kedvéért egy kis példával szemléltetjük.

Beírjuk a keresőbe a következő kifejezést: házi pizza. Megkapjuk rá a találatokat, amelyek közül a legszimpatikusabbat, mondjuk a 4-es találatot kiválasztjuk. Rákattintunk, végigolvassuk, ami nem kis idő, tehát eltöltünk "x" időt az oldalon, és az itt talált receptből fogjuk megsütni a pizzát. A RankBrain ez alapján fogja az oldalt előrébb tolni a találati ranglistán.

Tegyük fel, hogy a keresésnél nem nézzük végig, mit listázott ki a Google, hanem találomra rákattintunk az elsőre, majd rövid olvasás után jövünk rá, hogy az oldal nem releváns számunkra, kilépünk. Ezt eljátsszuk a következő 3 találattal, mígnem eljutunk a 4. találathoz, ahol megtaláljuk, amit keresünk, hosszú időn keresztül az oldalon ragadunk. A Google ezt is megjegyzi, és ez alapján is előrébb fogja sorolni a 4-es oldalt, de az 1-est viszont hátrébb rangsorolja. Ebből az egyszerűbb példából tehát leszűrhetjük a következtetést, hogy a RankBraint két dolog befolyásolja:
 
  • 1. Az adott oldalra kattintó emberek aránya (Click Through Rate), vagyis 100 Google találati listán történő megjelenésből hányan kattintottak ténylegesen az oldalra.
  • 2. Mennyi időt töltöttek a felhasználók az adott oldalon (Dwell Time), vagyis ha a felhasználók sok időt töltenek egy adott weboldalon, akkor annak releváns a tartalma a keresésének megfelelően.


Azt, hogy hogyan lehet az oldalunk sikeresebb, nem lehet egy mondatban összefoglalni, nagyon sok dologra kell odafigyelni. Ehhez érdemes hozzáértő online marketinggel foglalkozó szakemberek segítségét igénybe venni.


(x)


További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!