mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Webáruház indításának költségei: mi mennyibe kerül?
2019-04-03 15:58 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

'A legfontosabb tudnivaló talán az, hogy szem előtt tartsd: a webáruház első éve az az időszak, amikor a legtöbbet kell rá áldoznod - nem csak pénzben, hanem időben is.'

Általános igazság, hogy manapság már nemigen van felső összegbeli határa annak, ha valamilyen netes vállalkozásba fogunk, hiszen egy minden igényt kielégítő, csodaszép, korszerű és praktikus weboldal ára is már-már a csillagos ég peremét súrolja. Bár tény, hogy esetenként igen nagy alaptőkét igényel az ilyesmi, induláskor azért alacsonyabb árakkal is lehet kalkulálni, és fejleszteni később is lehet a befolyt profitból. De hogyan indulj neki, mi mennyibe kerül mégis, megközelítőleg? Ebben segítünk az alábbi összefoglalóval, hogy legyen némi rálátásod az árakra, ha webáruházat szeretnél indítani.

A legfontosabb tudnivaló talán az, hogy szem előtt tartsd: a webáruház első éve az az időszak, amikor a legtöbbet kell rá áldoznod - nem csak pénzben, hanem időben is. Ha ez az év lejár, akkor már lehet azzal kalkulálni, hogy lassan tényleges nyereségre teszel szert általa - azt azonban tudnod kell, hogy csakúgy, mint egy fizikai üzlethelyiség, úgy egy webshop is folyamatos karbantartásra szorul. A trendek és az igények változnak, ezeknek pedig meg kell felelni.

De kezdjük az elején. Az első összeg a webáruház motorjának a költsége lesz: Ez attól függ, te magad mit választasz. Vannak ingyenesen is működő motorok, vannak fizetősök, illetve egy olyan lehetőség is létezik, hogy egy szakértővel tervezitek meg teljesen a nulláról a webáruházat a saját ötleted alapján. Az ingyenes változat ugyan aránylag szűk keretek közé szorít, viszont jól működik, és díjtalan számos szolgáltatása, a másik kettőnél azért már kicsit nagyobb a mozgástered, de ez anyagiakban is többletkiadást jelent. Hogy melyiket válaszd, az attól függ, mekkora alaptőkéd van összesen.

Ha nem vagy túl tapasztalt, mindenképpen keress fel egy szakértőt - ez a lépés lehet, hogy elsőre kicsit magas kiadásnak tűnhet, azonban ne felejtsd el, hogy hosszútávon egy jó szakember csakis nyereséget hozhat egy ilyen területen. Ezen kívül nem csak, hogy egy kitűnően működő webshopot tudhatsz magadénak, de még az ezzel járó gondokat is leveszi a válladról - foglalkozhatsz például a kínálattal, a marketinggel.

Ilyen költségeid lesznek az első időszakban:
 
  • Először is vásárolnod kell egy domain nevet. Ez legyen a céged neve, vagy valami olyan, ami egyértelműn utal arra, hogy mit szeretnél értékesíteni. Példának okául: ha Kovács István szeretne kanapékat értékesíteni online, akkor lehetne a domain neve www.kovacskanape.hu. Ezt 1-2 évente kell fizetni, már olcsón, 2000-3000 forintért is vannak ilyen szolgáltatások.
  • A következő pont a tárhely díja, ami szintén évente kerül megfizetésre. Tájékozódj, hogy mit foglal magába az ár, de ennek jellemzően nem magasabb az összege, mint 15-20 ezer forint.
  • Az utolsó költséged pedig a webáruház elkészítésének és/vagy beüzemelésének összege lesz. Ez leginkább a korábban leírtaktól függ - de vitathatatlanul az a legjobb, ha szakemberek tanácsát és árajánlatát kéred ki: ez még nem terhel téged kötelezettséggel, de mivel minden webáruház és tulajdonos más és más, a legjobb, ha személyre szabott ajánlattal kezdesz neki az üzletnek. Hosszútávon ez éri meg a legjobban!



(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!