mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Király András
Király András László
The Cook Kft.
projekvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Bírság a Telekomnak
2019-04-04 19:06 [MTI + Mediainfo.hu]

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 12,5 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot iPhone készülékek jogsértő reklámozásáért.

A GVH az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: a társaság a "Mennyit fizetnél egy iPhone-ért?" című elektronikus reklámlevelében nem tárgyilagosan hasonlította össze az iPhone 7 készülékajánlatokat saját és versenytársa előfizetői csomagjának részeként. A 2017. augusztus 17-én szétküldött reklámlevélben csak a készülékért fizetendő havidíjat emelte ki. A havonta fizetendő összeg azonban - a készülék mellé szükségszerűen beszerzendő tarifacsomag díját is figyelembe véve - a két szolgáltató esetében közel azonos volt.

Bár a Telekom vonzóbbnak tüntette fel saját ajánlatát, a fogyasztó összességében nem kapott objektív képet a két szolgáltatásról, így a Telekom megsértette a versenytörvény összehasonlító reklámokra vonatkozó szabályait a GVH szerint.

Az összehasonlító reklám mentesítheti a fogyasztókat a piaci tájékozódás és mérlegelés egyes terhei alól, így a verseny hasznos eszköze lehet. Ehhez azonban szükséges, hogy az összehasonlítás jogszerűen történjen, azaz tartalma, módszere tárgyilagos legyen - mutatott rá a hivatal.

Az ajánlathoz kapcsolható bevétel a versenyhivatal megállapítása szerint nem volt jelentős. A GVH bírságcsökkentő tényezőként figyelembe vette, hogy a cég - együttműködési jellegű intézkedésként - elengedte a közvetlenül érintett fogyasztók hűségvállalás miatti kötbérfizetési kötelezettségét. A kirótt összeget növelő körülmény volt ugyanakkor, hogy a Telekom több alkalommal követett már el a fogyasztók tájékoztatásával összefüggő jogsértést, és a bírságnak visszatartó hatásúnak kell lennie.

A Magyar Telekom a bírságra reagálva közölte: a társaság vizsgálja a GVH határozatát, és megfontolja a jogorvoslat kezdeményezését. Bár a vállalat álláspontja szerint a kampány megfelelt az összehasonlító reklámra vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek, a kampányban készüléket vásároló, csekély számú érintett ügyfél részére kompenzációt nyújtott - tették hozzá.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!