mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Klenovszki János
Klenovszki János
NRC Kft.
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Hogyan adózz cégautód után 2019-ben? (x)
2019-04-22 15:57 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Érdemes naprakész információkkal rendelkezni arról, hogy az idei év milyen változást hozott a cégautók adózásával kapcsolatban.

Ha nem tudod, hogy mennyit és milyen paraméterek után kell adóznod, akkor neked szól a cikkünk! Olvasd el, kerülj képbe és számold ki, hogy mennyi is az annyi.

A cégautó adóját alapvetően két feltétel határozza meg. Vagyis, hogy milyen teljesítményű az adott autó, és milyen környezetvédelmi besorolási osztályba tartozik. Ezektől függ teljes mértékben, hogy mennyit kell befizetned havonta, illetve éves viszonylatban. Kezdjük is először a környezetvédelmi besorolással. Ennél 3 különböző kategóriát különböztetünk meg, ami azt jelenti, hogy van a:
 
  • legdrágább kategória
  • közepesen drága kategória
  • legolcsóbb kategória


A legdrágább osztályba tartozik a 0-4-ig tartó besorolás, a közepesbe a 6-10 jelzések, végül pedig a legolcsóbb az 5 és a 14-15 jelűek. Röviden összefoglaljuk, hogy mely osztályok mit jelentenek, hogyan is kell ezt elképzelni.

A 0-ás a katalizátor nélküli, Otto-motoros vagy nem minősített dízelmotorokkal rendelkező autók tábora, melyek nem véletlen, hogy a legdrágább kategóriába tartoznak. Az 1-es a már katalizátoros, de nem szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros járművek csoportja. A 2-esbe tartoznak a katalizátoros, valamint szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros járművek, kivéve azok, amit a 4-es osztály határoz meg. 3-as osztályba soroljuk az ENSZ-EGB 83.01/C vagy 49.02/A előírás (EURO-I.) szerint osztályozott, jóváhagyási jellel ellátott dízel motoros járműveket. A 4-esbe azok tartoznak, amik jóváhagyási jellel ellátásra kerültek, valamint ennek megfelelően az EURO-II besorolású dízelmotoros járművek is.

Az 5-ös osztály rendkívül környezetbarát, mivel ide tartoznak a teljes mértékben gázüzemű vagy elektromos meghajtású autók, sőt a hibrid - Otto- vagy dízel motorral is ellátott - meghajtású autó. 6-13 osztályokba tartozik az összes EURO III-IV-V kategóriákba tartozó dízel meghajtású autó.

A 14-15-ös besorolást azok kapnak, amiknek a légszennyezési határértéke beleesik a jogszabályban meghatározott keretekbe, azaz megfelelően környezettudatosak.

A teljesítmény besorolása sem egy nagy ördöngösség, mivel szintén sávosan kerül megállapításra:
 
  • 0-50 kW közötti, ami ebben az esetben a legalacsonyabb díjtétel,
  • 51-90 kW között már valamivel magasabb az adott díjtétel
  • 91-120 kW között egészen magas már a díjtétel
  • 120 kW felett a legmagasabb a megállapított díjtétel


Ha nincs elég idő arra, hogy manuálisan kiszámolásra kerüljön a cégautó után fizetendő adó, akkor érdemes egy megbízható kalkulátort alkalmazni.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!