mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Gáll Zsolt
Insomnia Middle East WLL
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Új utakon, új megoldások
2019-04-26 11:32 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A folyamatos innovációnak köszönhetően megjelentek az úgynevezett MILC (azaz Mirrorless Interchangeable Lens Camera) fényképezőgépek.

A fényképezőgépek a tükör elhagyásával, a tükörreflexes kamerák képminőségét és változatosságát hozzák, mindezt azonban kisebb méretben.

A mikrosat.hu segítségével röviden összefoglaljuk, hogy mit érdemes tudni róluk. A MILC kamerákat elsősorban azok használják, akik már búcsút intettek a kompakt digitális gépeknek, vagy a digitális tükörreflexes (DSLR) fényképezőgépek súlya és objektívjei meghaladják az elfogadható szintet. A MILC fényképezők térhódításával a régebbi technikai tudást is érdemes újra átnézni. Ilyen a vaku és az EVF - elektronikus kereső - párosítása.

A vaku és az EVF beállítása

Az EVF jellegzetessége, hogy meg tudja mutatni a keresőben azt a képet, amit az expozíciókor készítünk. Konstans fénynél ez jó megoldás, de vaku használatánál már változik a fotó, hiszen a vakut az EVF nem képes visszaadni.

Stúdiófotónál a környezeti fényt egészen alulexponáljuk, tehát az EVF teljes sötétséget mutatna. A MILC kameráknál ezt a szimulációt ki lehet iktatni, és ilyenkor az EVF szinte úgy működik, mint egy optikai kereső. A kikapcsolt szimuláció középszürke felvételt mutat az expozíciós konfigurációk nélkül is.

Ha TTL vakut használunk, az önműködően bekapcsolja a szimuláció leállítását. Sony, Canon, de más MILC kameráknál is ki lehet kapcsolni a szimulációt, műteremben ajánlott is így tenni, de néhány dologra érdemes figyelmet fordítani.

Műteremben

Ha kiiktatjuk az expozíciós szimulációt, akkor a fényképezőgép a már beállított fényméréshez köti az EVF-ben megjelent képet. Problémát jelenthet, ha sötét műteremben, sötét háttér előtt, surlófénnyel készítünk portréképet. Ilyenkor az EVF-ben megjelenő keresőkép nem hasonlít a valódi felvételre: a beállított fénymérés miatt a fekete háttérből szürke lesz, a surlófények pedig a vakuk beállító fényei miatt kiégnek. Ilyenkor azt sem lehet érzékelni, hogy a modell merre néz, vagy milyen arcot vág.

Fordított esetben is hasonló a probléma: fehér háttér, erősen megvilágítva, a modell arca spot vakuval megvilágítva, és az EVF képén szürke háttér és arctalan modell látható.

Megoldás

A fenti két példa megoldása a fénymérés, azon belül is a kamera fénymérési módjának átállítása, illetve a spotmérésre való beállítása lehet. Fénymérési módnál csúcsfényekre optimalizált fénymérést keressünk, a spotnál pedig, amennyiben lehetőségünk van rá, a fókuszponthoz vagy archoz kötött spotmérést. Ilyenkor a fényképezőgép ott méri a fényt, ahová az élességet koncentráltuk. Ezzel visszaáll a rend, még ha spot vagy surlófényeket is használunk.


(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2019-ről 2020-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Körülbelül a 2019-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!