mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Brindza Gábor
Brindza Gábor
Madhouse
Termékfejlesztési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az AI új távlatokat nyit a formatervezésben is
2019-05-06 11:57 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Priorizáció és precízió - hogyan változtatja meg az életünket a mesterséges intelligencia már az új termékek tervezése és gyártása során is?

A technológiai ipar gyártási dinamikáját egyre jobban meghatározó két tényező, a mesterséges intelligencia (AI) és az egyre fontosabbá váló formatervezés lehetőséget ad az iparág vezetőinek arra, hogy kísérletezzenek, optimalizálják és fokozzák az agilitást. A Honor megbízásából készült, az Economist Intelligence Unit által végzett felmérésében 325 vezető beosztású, jellemzően az ellátási láncban dolgozó szakember vett részt. A megkérdezettek 58 százaléka mondta azt, hogy a fejlesztések elsődleges mozgatórugója az AI, ami minden más technológiát a háta mögé utasít. Az iparági vezetők egyetértenek abban, hogy a mesterséges intelligencia révén a formatervek is egyre jobbá válhatnak. Az AI ugyanis a vállalatok kezébe adja a lehetőségét annak, hogy a vásárlói igényekre reagálva minden eddiginél pontosabban tegyék fontossági sorrendbe a fogyasztók ergonómiai és dizájnelvárásait, emellett az ellátási lánc is jobban tagolható, ez pedig növeli a hatékonyságot.

Ezt támasztja alá a Honor elmúlt években mutatott izgalmas portfóliója is, melyet a Honor 8 indított el a különleges textúrájú és fénytörésű hátlapjával, eddig pedig a csúcsot a Honor View20 jelenti az Auróra Nanotextúra dizájnú hátlapjával és a "V-t formázó" fénytöréseivel.

A másik fontos eredmény a rugalmas anyagok használatának irányított fejlesztése: a tudósoknak hatalmas segítség a mesterséges intelligencia az új vegyületek felfedezésében, a megkérdezett technológiai vezetők 70 százaléka úgy látja, 2020-ra terjedni kezdhetnek a flexibilis okostelefonok, ez pedig egyértelműen az anyagtudományok és az AI érdeme.

Intelligencia a formatervezésben

Alapvetésként elmondható, hogy a nagy adathalmok elemzése - legyenek ezek strukturáltak vagy strukturálatlanok - tette lehetővé a technológiai vállalatok számára, hogy még felhasználóbarátabb funkciók kerüljenek a telefonokba és egyéb eszközökbe. A komponensek és a végleges termékek egyaránt gyorsabban, jobb megtérülési rátával készülhetnek el. Az adatvezérelt elemzések kiemelt szereppel bírnak a technológiai fejlesztések során. Ennek jelentős részét az AI térnyerésének köszönhetjük.

Erre az egyik legkézenfekvőbb példa a gépi látás, amely a felhasználók számára segítség a világ felfedezésében. A Honor View20 például több mint 100 élelmiszer azonosítására képes, megtippeli a tömegüket és kalóriát számol, illetve több mint 300 építészeti nevezetességet és 100 000 híres festményt felismer. Ez a technológia az iparban is egyre nagyobb hangsúlyt kap: azáltal, hogy egy szoftver képes felismerni álló vagy mozgó helyzetben lévő tárgyakat, megteremtődik a lehetősége az automatikus eszköz- és szállítási vizsgálatoknak. Ezek olyan eszközök a gyártó kezében, amelyekkel előre megjósolhatók, hogy mikor és hol fognak kialakulni logisztikai szűk keresztmetszetek, vagy hogy a potenciális eszközhibákat, melyek késéseket okozhatnak. Nem is beszélve azokról a programokról, melyek a gyártók minőség-kontrollját segítik.

Az Economist Intelligence Unit kérdésére a legfőbb előnyök közül a formatervezést emelték ki legtöbben a minőség, a költség és a sebesség előtt, ahol komoly előnyre tesznek szert a vállalatok az AI révén. Kétharmaduk hisz benne (és harmaduk nagyon), hogy a mesterséges intelligencia integrálása az ellátási láncba jelentősen megkönnyíti az új és innovatív formatervezésű termékek fejlesztését. Mindez tehát azt jelenti, hogy lényegesen könnyebb és olcsóbb olyan különböző termékvariációkat létrehozni, melyek a tényleges vásárlói igényeket elégítik ki, ez pedig személyre szabottabb, egyedibb eszközökben mutatkozhat meg.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!