mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Erős Attila (Fotó: Köő Adrienn)
Erős Attila
Fastbridge
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Csökkent az okostelefon eladása Kínában
2019-05-09 12:36 [MTI + Mediainfo.hu]

Kínában három százalékkal hat éves mélypontra zsugorodott az első negyedévben az okostelefonok értékesítése a Canalys piackutató vállalat kimutatása szerint.

Az idei első negyedévben hat éve, 2013 első negyedéve óta a legkevesebbet, 88 millió okostelefont értékesítettek Kínában, három százalékkal kevesebbet a 2018 első negyedévi 90,7 milliónál.

Az öt legnagyobb piaci szereplő közül csak egy, a Huawei növelte eladásait az idei első negyedévben, 41 százalékkal 29,9 millióra. Piaci részesedése ezzel rekordra, 34 százalékra emelkedett a 2018 első negyedévi 23,4 százalékról.

Az eladási rangsorban a Huaweit a kínai Oppo, Vivo és Xiaomi cégek követi, illetve egyetlen külföldiként az Apple.

Az Oppo eladásai négy százalékkal 16,8 millióra csökkentek, piaci részesedése 19,1 százalékra zsugorodott 19,4 százalékról.

A Vivo két százalékkal kevesebb, 15,0 millió okostelefont adott el az idei első negyedévben, mint egy évvel korábban, piaci részesedése 17,1 százalékra emelkedett 16,9 százalékról.

A Xiaomi eladásai 13 százalékkal 10,5 millióra csökkentek, piaci részesedése 11,9 százalékra csökkent 13,3 százalékról.

Az Apple eladásai Kínában 30 százalékkal estek vissza az idei első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest: 6,5 millió iPhone kelt el 9,3 millió után, a piaci részesedés pedig ezzel 7,4 százalékra zsugorodott 10,2 százalékról.

Az összes többi gyártó eladásai 39 százalékkal estek vissza az idei első negyedévben 9,3 millióra 15,2 millióról, együttes piaci részesedésük pedig 10,6 százalékra esett 16,8 százalékról.

A Canalys elemzői szerint a Huawei annak köszönheti a többi kínai gyártóval szemben elért értékesítési előnyét, hogy megnövelte kiskereskedelmi üzletek létesítésébe fektetett beruházásait és ezáltal mélyebbre be tudott hatolni Kína távoli, vidéki régióiba is. Az offline értékesítési csatornákat a Huawei behatolása előtt az Oppo és Vivo cégek uralták Kínában.

A Canalys különösen aggasztónak tartja az Apple eladásainak a csökkenését, ami az új készülékek bemutatását megelőzően szezonális jelleggel a második és/vagy a harmadik negyedévben szokott bekövetkezni, nem az első negyedévben.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!