mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Gáll Zsolt
Insomnia Middle East WLL
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Televíziós és internetes eszközellátottság 2018-ban
2019-05-21 09:30 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

2018-ban több mint 3,6 millió háztartás fizetett elő TV-szolgáltatásra Magyarországon. A Nielsen Közönségmérés Alapozó Felmérésének adatai alapján az összes tévés háztartás 90%-ában volt digitális vétel.

2018-ban több mint 3,6 millió háztartás rendelkezett TV-előfizetéssel, az összes magyar tévés háztartás 93,2%-a. Analóg kábeles vétel 390 ezer háztartásban volt elérhető, több mint 3,4 millió háztartás pedig valamilyen digitális platformon keresztül
fogta a televíziós adásokat, ezen belül 810 ezer háztartás IPTV vétellel (is) rendelkezett (a háztartások egyidejűleg több vételi móddal is rendelkezhetnek).

Az elmúlt évek során a vételi módok megoszlása fokozatos változáson ment keresztül, melynek során a digitális vételi mód folyamatos növekedést mutatott. A digitális kábel vételi móddal rendelkezők aránya 2018-ban 39,1%-ot ért el, ami 1,5 százalékpontos növekedést jelent 2017-hez képest, és az IPTV vételi móddal rendelkező háztartások aránya is hasonló mértékben növekedett: 18,9%-ról 21,1%-ra. Ezzel párhuzamosan a szolgáltatói digitális parabola 20,3%-os aránya jelentős változás a 2017-ben mért 21%-
hoz képest. A digitális földi vétel aránya stagnálást mutat az előző évhez képest: a háztartások 11,4%-a rendelkezett ezzel a vételi móddal 2018-ban, ami lényegében megfelel a 2017-ben mért értéknek. Fontos megjegyeznünk, hogy a háztartásokban egyidejűleg több vételi mód is előfordulhat.

A vizsgált időszakban a tévés háztartások 53,5%-a rendelkezett 1db tévékészülékkel, 33,6%-nál két készülék volt használatban, és közel 13%-ban három vagy akár még több. A készülékek technológiai jellemzői 2017-hez képest tovább javultak. Az LCD, plazma vagy LED tévével rendelkező háztartások aránya 71,7%-ról 76,4%-ra emelkedett, de hasonló mértékben - 63,3%-ról 70,2%-ra nőtt az MPEG4-es tunert tartalmazó készülékek aránya is. Kiemelendő a Smart TV-vel rendelkező háztartások arányának jelentős növekedése: az elmúlt egy évben 22,4%-ról 30,1%-ra emelkedett.

Ugyanakkor a 3D tévékészülékek nagyobb mértékű elterjedése még várat magára: míg 2017-ben a háztartások 8,2%-a rendelkezett ilyen tévével, addig 2018-ra az arányuk 7,3%-ra mérséklődött.

A háztartások 41%-ában a legfiatalabb tévékészülék 3 éves vagy fiatalabb, 41,2%-uknál 4-10 éves, és a háztartások mindössze 17,8%-ánál volt ennél is régebbi. A kis képernyős tévék egyre inkább háttérbe szorulnak: már csak a háztartások 13,5%-ánál fordult elő legfeljebb 55 cm-es, és további 15,5%-uknál volt 63-72 cm képátlójú tévékészülék, míg a 82 cm-es képátlójú készülékekkel rendelkező háztartások aránya 27-ről 31%-ra nőtt, és 36-ról 40%-ra nőtt a 94 cm-es vagy annál is nagyobb képátlójú tévékészülékkel rendelkező háztartások aránya.

A háztartások 73%-ában volt internet kapcsolat, amit a háztartásban élők különböző eszközökön keresztül értek el. Ezek közül a legdominánsabb a mobiltelefon 63,6%-os aránnyal, utána következik a laptop 47,7%-kal, majd az asztali PC 40% %-kal, és végül a tablet 17,4 az okostévé pedig 17%-os aránnyal zárja a sort.

A háztartások csaknem 70%-ában jelen volt legalább egy okostelefon, de 48 %-uk már kettő vagy annál több készülékkel is rendelkezett. A tablet továbbra sem tudott nagyobb arányban elterjedni: a háztartások alig 15%-ánál fordult elő, és ebből mindössze 3,4%-nál volt kettő vagy annál több.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!