mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Sályi Réka
Geometry Global ügynökségi cégcsoport
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A minőségi linképítés és a PR együtt jár
2019-06-28 08:14 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az online marketing, a keresőoptimalizálás és a linkmarketing folyamatosan változik.

A látogatásnövelés egyik legfontosabb szegmense az organikus keresési forgalom, amely elválaszthatatlan a kattintható külső hivatkozások építésétől.

A Google algoritmus rendkívül komplex megoldásokat használ a rangsor felállítására. Több száz szempontot figyel, amelyek együttese meghatározza a keresőkifejezésekre adott válaszok listáját. Vagyis az algoritmus tulajdonképpen egy rangsoroló eszköz, nem pedig kereső.



Ennek a rangsornak az alapját képezik a honlapok külső hivatkozásai. Az elv egyszerű; minél több, minél megbízhatóbb oldal hivatkozik egy tartalomra, az annál megbízhatóbb és értékesebb. A Google arra törekszik, hogy az ilyen találatokat jelenítse meg a listák élén, hiszen azt feltételezi, hogy ezek a leghasznosabbak és legértékesebbek a felhasználók számára.

A linkháttér mindig kiemelt jelentőséggel bírt

Evenich András, a kulcsszo.hu vezetője szerint a linkek nagyon hosszú ideje fontos szerepet töltenek be a keresőoptimalizálásban. Már a viszonylag fejletlen Google algoritmus is kiemelt jelentőséget tulajdonított a hivatkozásoknak, ez tulajdonképpen semmit sem változott a SEO hajnala óta. Azt azonban nagyon fontos kihangsúlyozni, hogy ma már a külső hivatkozások értékelése egészen más szempontok alapján történik, mint 2012 előtt.

De mi történt 2012-ben?

2012 előtt virágzott a katalógus-linképítés. Aki már akkoriban is foglalkozott keresőoptimalizálással, az biztosan emlékszik azokra az időkre. A linképítés gyakorlatilag a linkkatalógusok használatát, illetve a linkajánlásokat jelentette. Persze volt más megoldás, de hatékonyabb és olcsóbb aligha. Magyar nyelvterületen akkoriban 600-700 katalógus működött, ennyi hivatkozó domainre tehetett szert, aki kihasználta az összes ilyen lehetőséget. Ez mai szemmel igencsak magas szám...

A katalógus-érának csak a Pingvin névre keresztelt algoritmus élesítése vetett véget. Az új büntetőalgoritmus tulajdonképpen kisöpörte a találati listákról azokat a honlapokat, amelyek linkháttere manipulatív mesterséges linkekből épült fel. Vállalkozások vevőszerzése nullázódott, rengetegen 80 százalék körüli forgalomvesztést szenvedtek el. Ezzel új időszak kezdődött a keresőoptimalizálásban.

Újabb Pingvin algoritmus frissítések következtek, amelyek tovább tisztították a mezőnyt. Ma már ezt a feladatot az alap-algoritmus részeként végzik; a manipulatív linképítés csak extrém helyzetekben idéz elő büntetést, sokkal jellemzőbb, hogy az ilyen hivatkozások egyszerűen hatástalanok maradnak.

Nem szabad azt gondolni, hogy a hivatkozások ma már nem fontos részei a rangsorolásnak; egyszerűen arról van szó, hogy a külső hivatkozások értékelése más szempontok alapján történik. A mai Google algoritmus eredményesen szűri ki a spam-oldalakról származó linkeket, így a valóban értékes hivatkozások felértékelődnek. Nem véletlen, hogy a linkmarketing is gyökeresen megváltozott.

Az új megoldás: a PR

A PR cikkek fogalma némi pontosításra ad okot, hiszen a SEO szakma a kétes minőségű bloghálózatokon, megújított domain címek alatt létrehozott oldalakon és más kétes minőségű webhelyeken folytatott linképítést is PR cikk szolgáltatásnak nevezi.

Ezzel szemben a tényleges PR elsődlegesen az információközlésről, a márkaismertségről, a bizalomépítésről vagy épp a termékbevezetésről szól. A legnagyobb különbség pedig az elérésben mutatkozik meg; míg a silány minőségű linképítés céljára létrehozott honlapok havi látogatottsága gyakran a százat sem éri el, a tényleges PR felületeket biztosító honlapok havonta akár milliós nagyságrendű látogatást regisztrálnak.

Evenich András szerint egyre többen fedezik fel a valódi PR-ban rejlő lehetőségeket; ők azok, akik a linkmarketingre nem csupán linkszerzési lehetőségként, hanem a márkaismertség javításának eszközeként tekintenek.

Mi a helyzet az árakkal?

A nagyforgalmú oldalakon a PR cikkek megjelenési költsége sokkal magasabb a silány minőségű megoldásoknál. Egy cikk publikálása jellemzően több tízezer forintba kerül, ennyi pénzért akár 10-20 vagy még több megjelenést vásárolhatunk olyan oldalakon, amelyek manipulatív szándékkal készültek, kizárólag linképítés céljából.

Nem kérdés, hogy melyik megoldás szolgálja jobban a márkaismertség és a márkabizalom növelését, abban azonban megoszlanak a vélemények, hogy a privát bloghálózatok és más hasonló célú oldalak képesek-e előnyt szolgáltatni a Google találati listákon.

Abban biztosak lehetünk, hogy a nagy bizalommal és látogatottsággal rendelkező közismert híroldalak és portálok hivatkozásai jelentős támogatást biztosítanak a keresőoptimalizálás számára, ezekre mégis elsősorban az online marketing részeként érdemes tekinteni. Valódi 2 az 1-ben megoldások ezek, ahol a marketing mellé külső hivatkozásokat és nagyobb organikus forgalmat kaphatunk.


(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!