mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Brindza Gábor
Brindza Gábor
Madhouse
Termékfejlesztési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A Múzeumok éjszakája
2019-06-28 07:48 [MTI + Mediainfo.hu]

A Múzeumok éjszakája programsorozat, amelyen országszerte kiállításokkal, koncertekkel, interaktív játékokkal, rendhagyó tárlatvezetésekkel, színházi és táncprodukciókkal, várták az intézmények a látogatókat.

A tizenhetedik alkalommal megvalósuló eseményen több mint négyszáz helyszínen csaknem kétezer programot kínáltak. A rendezvény központi témája az idén az utazás és a digitalizáció, szlogenje az #UtazásÉlményMúzeum, kiemelt helyszíne Szombathely.

Fekete Péter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának kultúráért felelős államtitkára az esemény hivatalos megnyitóján kiemelte: az először 2003-ban megrendezett Múzeumok éjszakája mára Magyarország legtöbb embert megmozgató kulturális eseményévé vált. Négyszázezer ember indul el ezen az estén, hogy megtapasztalja, hogy a pókhálós múzeumok ideje lejárt - fogalmazott, méltatva a magyarországi múzeumhálózatot, a múzeumi dolgozók munkáját és az esemény programjait.

Mint mondta, az elmúlt 17 év rendezvényeinek eredménye az, hogy nemcsak ezen az éjszakán, hanem az év többi részén is megváltozott a múzeumok működése, interaktív programokat szerveznek, múzeumpedagógiai órákat tartanak. Könnyebben találjuk meg a gyökereinket, a múltunkat a múzeumokban - mondta, hangsúlyozva, hogy ehhez a gondolkodásmód-váltáshoz jelentősen hozzájárult a Múzeumok éjszakája rendezvénysorozat.

Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója kiemelte: a kezdeményezés legnagyobb érdeme, hogy minden múzeum kicsit más arcát mutatja, mint az év többi napján és kiderül, hogy óriási az érdeklődés irántuk. Vannak olyan múzeumok az országban, amelyek a látogatóik többségét ezen az egy éjszakán fogadják - tette hozzá.

Emlékeztetett arra, hogy a Szépművészeti Múzeum négy éve vett részt utoljára a különleges eseményen, hiszen három és fél évig zárva volt az épület, az intézmény történetének legnagyobb felújítása zajlott. Kiemelte: a Múzeumok éjszakáján gyakran mutatnak meg az intézmények olyan titkokat, amelyeket a közönség általában nem láthat. Mint mondta, a felújítás jelképe a Román Csarnok, amely 75 évig nem volt látható teljes pompájában. A Múzeumok éjszakáján sokan volták kíváncsiak a teremre, ahogy sok érdeklődőt várták a Michelangelo-kiállításra és egyéb programjaikra is.

Liu Shaolin Sándor olimpiai bajnok gyorskorcsolyázó, a programsorozat idei szóvivője arról beszélt, hogy hatalmas változásokat, újításokat tapasztalt a múzeumokban. A rendezvény célja, hogy az érdeklődők kedvet kapjanak a múzeumi programokhoz és a jövőben is minél többet járjanak múzeumba - mondta.

A szervezők a tavalyihoz hasonlóan idén is mintegy 400 ezer látogatót vártak a Múzeumok éjszakájára, ami az éves múzeumi látogatottság 4 százalékát teszi ki. A múzeumok, kiállítóhelyek és levéltárak országszerte számos olyan különleges programot kínálnak, amelyek kizárólag a Múzeumok éjszakáján érhetőek el.

A rendezvénysorozat költségvetése a szponzori támogatásokkal együtt 47 millió forint.

A Múzeumok éjszakája fő szervezője az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi), támogatója a Nemzeti Kulturális Alap (NKA), médiapartnere az M5, szakmai partnere a Magyar Turisztikai Ügynökség.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!