mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Bíró Gábor
Bíró Gábor
Mediabrands
Operatív igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A 2019-es utazási szokások
2019-06-28 09:00 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az emberek 95 százaléka utazott kikapcsolódás céljából az elmúlt egy évben: a válaszadók háromnegyede belföldön, 55 százalékuk pedig külföldön töltött pihenéssel legalább pár napot.

A fő úti cél idén is a tengerpart vagy más vízpart volt. A legfontosabb szempont a nyaralás kiválasztásánál a megfelelő ár volt. Bár a Bónusz Brigád és a GKI Digital tavalyi utazás-kutatásában ez minden harmadik ember fő szempontja volt, idén már csak minden negyedik nevezte a kiadás nagyságát a legfőbb tényezőnek az utazás kiválasztásakor.


A szállodák népszerűsége egyre nő

A Bónusz Brigád és a GKI Digital 2019-es utazási szokásokat vizsgáló felméréséből az derült ki, hogy a válaszadók legnagyobb része a szállodákat, illetve az apartmanokat részesíti előnyben. A tavaly készült felmérésben még mindkét szállástípus a mostaninál (67% ill. 54%) alacsonyabb rátával szerepelt - ezzel párhuzamosan a magánlakások kibérlésének népszerűsége tavaly óta csökkent.

A szálláshely kiválasztásának kritériumai is változtak tavaly óta: a legfontosabb továbbra is az elhelyezkedés és az ár, de az elmúlt évhez képest fontosabbá vált az akadálymentesség és a wellness megléte.

Ki ne aludt volna már egy hétig kifeküdt matracon vagy túl puha párnán és ébredt összetörve minden reggel megkeserítve ezzel a nyaralás napjait? Nem csoda tehát, hogy ami a szállás felszereltségét illeti, a kényelmes, nagy ágy továbbra is a legfontosabb elvárás a szobákkal kapcsolatban, de az erkély és a légkondicionált szoba is minden második válaszadónak rendkívül fontos.

Hogyan választunk úti célt?

Vannak bizonyos kritériumok, amelyek alapján jellemzően mérlegelni szoktak az emberek a nyaralás lefoglalása előtt: minden negyedik embernek a legfontosabb az utazás ára és hogy mit lehet csinálni az adott helyen. A fiatalabb korosztály számára (18-29) ennél is nagyobb súllyal esik latba a kiadás nagysága, a 30-39 éveseknek pedig az kiemelten fontos, hogy mivel tudják az adott célponton idejüket eltölteni és hogy hová tudnak elutazni a lehetőségeikhez mérten.

Az utazási célpont kiválasztásakor legtöbben előre meghatározzák, hogy hová szeretnének utazni és így keresik a legjobb ajánlatot - a 18-24 évesek kétharmada azonban éppen fordítva jár el: megnézik, hogy mekkora keret áll rendelkezésükre és ahhoz igazítják az úti célt.

Kifutottunk az időből?

A kutatásban részt vevők fele a belföldi útjait a nyaralás előtt 1-4 hónappal kezdi el szervezni, ugyanakkor minden negyedik kitöltő kevesebb mint 1 hónappal az utazás előtt, last minute szokott utakat lefoglalni. A külföldi utak esetében a kitöltők 10 százaléka hagyatkozik a last minute ajánlatokra, a legtöbben (51%) 3-6 hónappal az út előtt kezdenek tervezni.

A Bónusz Brigádon az év első 5 hónapjában közel 17.000 utazási bónuszt értékesítettek, ennek 60 százaléka belföldi, 40 százaléka külföldi utazás volt. Az utazások vásárlásának fő szezonja az oldalon éppen a tavasz, hiszen ekkor kezdik szervezni legtöbben nyári programjaikat.

Irány külföld!

A kutatás készítői arra is rákérdeztek, hogy a külföldre utazók hol jártak az elmúlt egy évben: a legnépszerűbbek a szomszédos országok voltak, a válaszadók 63 százaléka jutott el közülük valamelyikbe. Dél-Európába 41, míg Nyugat-Európába 37 százalékuk utazott. Ázsiában és Skandináviában csak minden tizedik ember járt, ennél is kevesebben repültek Amerikába vagy Ausztráliába.

A kitöltők 60 százaléka az elmúlt egy évben legalább egyszer 5 napnál többet töltött külföldön. Minden harmadik válaszadó pedig 2-3 alkalommal töltött legalább 5 napot egy másik országban. Rövidebb időszakokra (2-3 napra) a válaszadók fele több alkalommal is elutazott az elmúlt egy évben.

A külföldi utak fő választási szempontjaként új helyek felfedezését jelölte meg a válaszadók kétharmada. 90 százalékuk az ismeretlen, új helyeket városnézéssel fedezi fel, ezzel töltik a legtöbben idejüket külföldi utazásuk során. 74 százalék kirándul, a válaszadók fele a helyi gasztronómiával ismerkedik, 40 százalékuk pedig olvasással, napozással tölti a szabadság idejét.

A külföldi utazásokra jellemzően repülővel (78%) vagy saját autóval (55%) megyünk, népszerű még a buszos út (39%), azonban más közlekedési eszközöket kevesen választanak.

Maradjunk belföldön!

A GKI Digital és a Bónusz Brigád közös kutatásából az derült ki, hogy a kitöltők
kifejezetten szeretnek belföldön pihenni és ha szabadon megválaszthatnák pihenésük úti célját, 22 százalékuk akkor is belföldi, új helyeket fedezne fel. A második helyen a szomszédos országok végeztek, 17 százalék ide utazna legszívesebben.

Hasonlóan a külföldi utakhoz, az emberek belföldön is leginkább új helyeket szeretnének felfedezni, 62 százalék válaszolt így. Ami a belföldi időtöltést illeti, a legtöbben várost néznek (79%), wellnesselnek (65%) vagy kirándulnak (71%).
A Bónusz Brigád oldalaira a kérdőív kitöltőinek 77 százaléka éppen utazási ajánlatokért látogat, itt keres inspirációt, új ötleteket akár 1 napos, akár romantikus, akár balatoni nyaralásaihoz.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!