mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Vörös Csilla
Vörös Csilla
Nielsen Közönségmérés Kft.
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Kétmillió eurós bírságot szabott ki Németország a Facebookra
2019-07-08 11:55 [MTI + Mediainfo.hu]

Kétmillió eurós (mintegy 645 millió forint) bírságot szabott ki a német Igazságügyi Hivatal (BfJ) a Facebookra.

Az internetes vállalat nem nyújtott teljes képet arról, hogy mennyi bejelentés érkezik a céghez jogsértő, gyűlöletkeltő tartalmakról, és ezzel hamis látszatot keltett magáról - értesült a ZDF német közszolgálati televízió.

A hatóságok szerint az internetes óriásvállalat megszegte azt a törvényt, amely tavaly január óta előírja, hogy az online vállalatok fél évente jelentést tegyenek közzé arról, hogy mennyi jogsértő tartalmat regisztrálnak. A Facebook a BfJ szerint csak az illegális tartalmak töredékéről adott számot.

A hatóságok azt is felróják a közösségi oldalt üzemeltető amerikai cégnek, hogy az oldalon két jelentési lehetőség létezik az illegális, gyűlöletkeltő tartalmak jelentésére. Az egyik, könnyen megtalálható pusztán a cég számára jelöli meg a kifogásolt bejegyzést, de a törvény által megkövetelt bejelentőlap nehezen található meg a Facebookon. A BfJ emiatt arra következtet, hogy a bejelentett jogsértések száma is elmarad a valóstól. A hatóság hangsúlyozza, hogy a jogsértő, gyűlöletkeltő tartalmak bejelentésére szolgáló eszköznek áttekinthetőnek és egyértelműnek kell lennie.

A BfJ azt is sérelmezi, hogy nem világos, hogy a bejelentett tartalmakat a felhasználók jelzései alapján hogyan kezelik, mi alapján dől el, hogy egy bejegyzést végül töröl-e a közösségi oldal.

"A bemutatott beszámoló nem ad határozott és áttekinthető képet a cégről és arról, hogy a jogsértő tartalmakkal szemben hogyan járnak el" - állapítja meg a BfJ.

Az ARD német közszolgálati csatorna külön kiemeli, hogy míg a Youtube 215 ezer, a Twitter 260 ezer bejelentésről számolt be, a Facebook mindössze 1704-ről.

A bírság egyelőre nem jogerős. Az amerikai óriásvállalatnak még lehetősége van jogorvoslati kérelemmel élni.

"Mi a Facebooknál sosem leszünk képesek teljes mértékben elejét venni annak, hogy rossz emberek valóban szörnyű dolgokat mondjanak egymásnak" - reagált a ZDF megkeresésére a vállalat nemzetközi szóvivője, Nick Clegg.

A közösségi oldalakon közzétett gyűlöletkeltő bejegyzésekkel szembeni kötelezettségeket lefektető törvény tavaly óta hatályos Németországban. Ennek értelmében a közösségi oldalaknak a bejelentést követő 24 órán belül törölniük azokat a tartalmakat, amelyek közzététele büntethető. Rendkívüli esetekben egy hét áll rendelkezésükre a törlésre. A törvény a fenyegetőzést, a gyalázkodást és a bűncselekményre felbujtást sem tűri el a közösségi oldalakon.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!