mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Pakots Zsolt
Pakots Zsolt
Advenio Zrt., HírTV Zrt., Lánchíd Rádió Kft.
vezérigazgató, gyártási igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Reklámajándékokat év közben is szívesen adományoznak a cégek
2019-07-12 12:40 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az egyedi reklámajándékban részesülő emberek 80%-a megtartja a neki szánt ingyenes dolgot, s 66%-a pedig később is emlékszik a küldő vállalkozás nevére vagy emblémájára.

Nem volt azonban ez mindig így, hosszú úton jutottak el idáig a magyar vállalkozások az év végén nagy tételben kiszórt naptáraktól.

A reklámajándékpiac fellendülése


A reklámajándékok piaca itthon a 2000-es évektől futott fel, ekkor jelentek meg a személyre szabott szuvenírek. Korábban nem a minőség, hanem a mennyiség volt a lényeg: nem számított, hogy mit kapott a megcélzott személy, csak kapnia kellett valamit. Minden év végén tucatborok ezreit, következő évi falinaptárakat, gyenge minőségű karórákat és hasonló tárgyakat adtak postára a cégek. Ezek sok esetben azonnal a kukában végezték, de a küldő vállalkozás úgy érezhette, megtette a kötelességét.

Külföldről gyűrűzött be az új trend, ahol a mennyiséget felváltotta a minőség. Már nem az számított, hogy a megajándékozott kapjon valamit, hanem a pontosan neki leginkább megfelelő dolgot kellett adni. Egy rosszul megcélzott küldemény ugyanis azt jelentette, hogy a feladó nem ismeri az üzleti partnerét vagy ügyfelét, ezzel pedig rossz fényben tüntette fel magát.

Változott az ajándékozási időszak is


Ahogy az egyedi reklámtárgyak meghódították a magyar piacot, az ajándékozási időszakok is kibővültek. Már nem csak év végén lehetett kiküldeni a logózott dolgokat, megköszönve az egész éves partnerséget, hanem előtérbe kerültek a szezonális meglepetések is.

A decemberi időszak mellett adta magát, hogy a vállalkozások nyáron is meglepjék ügyfeleiket, ekkor a nyaraláshoz kötődő hasznos dolgokat küldtek ki. Ide tartoztak a különféle logókkal ellátott törülközők, hűtőtáskák, napernyők, sapkák és kalapok, valamint a könnyű strandtáskák is.

A következő lépcsőben még több reklámajándék lepte el a piacot. Mivel a nagyobb események, ünnepek egymást követték, így mindig volt megfelelő indok a küldemények kipostázására. A kiszolgáló piac rugalmasan változott, s kínált már szuvenírt nőnapra, a fesztiválszezonra, a nyár végére, de akár olyan sporteseményekre is, mint az olimpia, vagy a labdarúgó-világbajnokság.

Napjainkban hódítanak a digitális kor ajándékai. Ahogy egyre több okostelefon, laptop és számítógép vette körül az embereket, úgy nőtt meg az igény a digitális kiegészítőkre. A pendrive-ok mindig hasznosak, ráadásul számos alakban legyárthatók. A nyakba akasztható passztartók, a szilikon karkötők, az okos eszközök mind nagy tömegben rendelkezésre állnak, amelyeket megbecsülnek a célzott személyek.
Nem szabad elfelejtkezni a gasztronómiáról sem, a médiából átgyűrűző gasztroforradalom kiváló marketing eszközzé tette a különféle ínyencségeket. Ide tartoznak a kiváló minőségű csokoládék, bonbonok, cukorkák, de a borok vagy különféle egzotikus fűszerválogatások is. Bár nem gasztronómiai csúcstermékek, de a márkázott cukorkák és nyalókák is mindig tökéletes meglepetések, főleg a gyerekes családok számára.

Milyen a jó reklámajándék?


A reklámajándék akkor jó, ha teljesíti a küldő céljait. Fontos, hogy pozitív benyomást, örömérzetet keltsen, hiszen egy felesleges kacatot senki sem fog megtartani. A küldőnek ismernie kell a célzott személyt vagy személyeket annyira, hogy az adott tárggyal örömöt okozzon. Természetesen vannak olyan helyzetek, amikor egy rendezvényen vagy nagyobb promócióban teljesen eltérő embertípusoknak kell közös meglepetést találni, ilyenkor az általánosabb, de mégis hasznos dolgokat kell választani.

Kiemelten fontos a vállalat nevének vagy emblémájának elhelyezése a küldött tárgyon. Ha nem látszódik megfelelően, a küldő cég nem rögzül a célcsoportban, ha viszont túl hivalkodó, akkor visszatetszést kelthet. Szerencsére ma már nem a vállalkozás dolga ezek megtervezése, hiszen egy profi reklámajándékokat gyártó cég kész megoldásokkal szolgál.

Egy tökéletes reklámtárgy általában nem azonnali cselekvést vált ki, a megajándékozott fél nem fog azonnal vásárolni vagy üzletet kötni a küldő féllel. A marketinghatás hosszabb távú, s ezáltal nehezebben is mérhető. Az akár mindennap használt emblémázott pendrive, toll vagy naptár hosszú távon segíti elő a megjelenített vállalkozás elfogadottságát és ismertségét, növeli a megbízhatóságát, és folyamatosan megújítja a kellemes érzéseket a célzott személyben. Az eredmény lojálisabb ügyfélkör, több üzleti partner vagy megnövekedett eladás egyaránt lehet, a céltól függően.

Szintén a jó marketing stratégiát jelzi az, ha az adott szuvenír berobban a közösségi médiára. Ezt a hatást különösen a nagyvállalatok szeretik kihasználni, akik tudatosan építenek arra, hogy az általuk adott promóciós dolgokkal a célszemélyek közös fotókat és videókat készítsenek. Ezeket aztán az ajándékozottak megosztják a közösségi média platformokon, és vírusszerűen elterjedjenek a közösség hozzászólásai, tetszésnyilvánításai és megosztásai során. A hatás exponenciális, a közösségi hálózatok sajátosságai miatt végül a reklámajándék egyszeri költségével nem csak a célzott személy érhető el, hanem nagyságrendileg több ember is.

A cikkben említett tárgyakra, élményekre épülő marketingstratégia tehát összetett gondolkodást és tervezést igényel, de megéri, még mindig ez a terület az, ahol a legkisebb a reklám elutasítottsága, s kisebb összegekkel is nagyon kedvező hatások érhetők el. Érdemes tehát beállni a sorba, s az egyre növekvő piacon kipróbálni a lehetőségeket.

Forrás: ahonapajandeka.hu

(x)



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!