mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Klenovszki János
Klenovszki János
NRC Kft.
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Áttört az elektronikus fizetés a Szigeten és Magyarországon
2019-08-08 09:00 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Látható eredményeket hoztak a kormány elektronikus fizetés ösztönzésére tett intézkedései.

Az infrastruktúra jórészt rendelkezésre áll, már csak elhatározás kérdése a megoldás alkalmazása - mondta Gion Gábor, a Pénzügyminisztérium pénzügyekért felelős államtitkára a Sziget Fesztiválon rendezett sajtótájékoztatón. A digitális alkalmazások és eljárások elterjedése olyan versenyhelyzetet teremt, amelyből egyaránt profitálhat a lakosság, az állam, valamint előnyt jelenthetnek a pénzintézeteknek is - tette hozzá az államtitkár kiemelve, hogy a kormány érdeke is az, hogy egyre több technológiai újítás jelenjen meg a piacon, mert ezek egyre könnyebbé és kényelmesebbé teszik a készpénzmentes-fizetést.

A minisztérium által indított POS-támogatási program közreműködésével az elmúlt három évben 41 százalékkal, 102 ezerről 144 ezer darabra növekedett a kereskedelmi egységekben üzemelő bankkártya elfogadó terminálok száma, amelyek 86 százaléka alkalmas az érintéses bankkártyás és mobilfizetésre. Az elfogadóhálózat bővülésé jótékonya hatott a forgalomra is, három év alatt közel 90 százalékkal, 107 millióról 202 millióra növekedett a negyedévenkénti belföldi kártyás fizetések száma - hívta fel a figyelmet az államtitkár.

A növekedés számottevő, azonban az online pénztárgépek adatai szerint a vásárlási tranzakciók kétharmada jelenleg is készpénzben történik. A háztartások mintegy 20 százalékának nincs bankszámlája, a közüzemi számlákat a magyar polgárok többsége még mindig készpénzzel fizeti, és a nyugdíjak 40 százaléka is készpénzben érkezik - emlékeztetett Gion Gábor. Az államtitkár szerint ugyanakkor a fiatal nemzedék előszeretettel alkalmazza az elektronikus fizetési módokat. Egy pénzintézeti felmérés szerint a Szigetre látogató fiatalok 48 százaléka saját érintős bankkártyáját használja, 49 százalékuk a feltölthető fesztiválos karszalagokkal, 10 százalék pedig mindkettőt használva fizet. Gion Gábor mint mondta, bízik benne, hogy az idei számok ennél is kedvezőbbek lesznek, hiszen a nyár elejétől már nem csak az androidos telefonokon, hanem a iPhone készülékekkel is lehetővé vált a mobilos érintéses fizetés.

A Mastercard mindig is úttörőnek tekintette a hazai piacot, számos új technológiát Magyarországon mutattak be - emlékeztetett Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója arra, hogy a kontinensen az elsők között jelent meg a mobilfizetési szolgáltatás, amelyet ma már 6 bank (Gránit, MKB, OTP, K&H, BB, Erste) nyújt az ügyfeleinek. Idén tavasszal pedig itthon is több banknál debütált az ApplePay, amely révén a fiatalok kedvelt telefonjain is elérhetővé vált a mobilfizetés.

Az elektronikus fizetés nemcsak gyorsabb, de sokkal biztonságosabb is, egyebek mellett a kártyatársaságok által előírt feltételeknek - hívta fel a figyelmet Eölyüs Endre. A piaci szereplők (kártyatársaságok, bankok) együtt dolgoznak az EU-val és a magyar hatóságokkal azon, hogy az internetes fizetés még biztonságosabb legyen - ezt teszi majd lehetővé az erős ügyfélhitelesítésre vonatkozó direktíva jövőbeli bevezetése. A megelőzés és az EU szabályok átültetésének köszönhetően az MNB adatai szerint Magyarországon 1 millió forintnyi bankkártyás fizetésből mindössze 113 forint volt érintett csalásokban tavaly, ráadásul ebből a kártyabirtokosok csak 9 forintot fizettek.

A Sziget világszinten is úttörője volt a készpénzmentesítésnek, amikor 2010-ben először bevezette a készpénzmentes fizetést egy ekkora rendezvényen - mondta Kádár Tamás, a Sziget főszervezője, aki szerint a fiatalok megkedvelték a trendi, gyors fizetést, a kereskedők a forgalom felgyorsulásáról, a visszaélések csökkenéséről számoltak be.

Bevált a Sziget tavalyi újítása is, amikor fizetést RFID chippel felszerelt karkötőkkel oldották meg. A karszalagot sorbaállás nélkül, a Sziget mobil-applikációján keresztül is fel lehet tölteni, az így feltöltött, de el nem költött összegek visszautalása is egyszerűsödött. Idén az online feltöltések drasztikus növekedésére számít a Sziget és kíváncsiak arra is, hogy az érintőkártyás fizetés mellett mekkora teret nyer a mobiltelefonos fizetés a termináloknál.

A készpénzmentesítés a bűnügyi statisztikákban is komoly javulást hozott: a Sziget indulása óta rendkívül biztonságos, ám tavaly 71 százalékkal csökkent a bűncselekmények száma a Szigeten. Nem lehet nem összefüggést látni az elektronikus fizetés általánossá tétele és a bűncselekmények számának visszaesése között - hangsúlyozta Kádár Tamás.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!