mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Erősödik a rádiós piac
2019-08-01 11:13 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Továbbra is első számú tömegmédium a rádió, derül ki a Kantar-Hoffmann-M-Meter konzorcium legújabb, 2019 II. negyedévi felméréséből.

A rádiózás népszerűsége töretlen, a rádiók hetente a 15 év felettiek 85,9%-át érik el, megyeszékhelyeken ez az arány 88,1%.

Az országos és a helyi rádiók II. negyedéves hallgatottsági adataiból kiderül, hogy a rádió továbbra is tömegmédium, a 15 év felettiek közel 70%-a naponta ráhangol kedvenc adójára. A megyeszékhelyeken magasabb ez az arány, több csatornából válogathatnak a hallgatók, a rádiók népszerűsége ezekben a városokban töretlen.

Békéscsabán a 15 év felettiek 83,4%-a hallgat rádiót, de 80% feletti elérést mértek Kaposváron, Miskolcon és Pécsen is.

A rádiók hetente a 15 év felettiek 85,9%-át érik el, megyeszékhelyeken ez az arány 88,1%. A különböző célcsoportok heti rádiós szokásait vizsgálva megállapítható, hogy a magas vásárlóerővel rendelkezők között a legnépszerűbb a rádió, az ABC1 státuszúak 89%-a hetente belehallgat valamelyik kedvenc adójába. A diplomásoknál ez az arány 88,2%. A rádió elenyésző különbséggel ugyan, de több férfit vonz, mint nőt.

A rádiók hallgatottsági görbéje évek óta változatlan, továbbra is a legnépszerűbb a reggeli rádióhallgatás, este 20 óra után pedig csökken a rádióhallgatók aránya.

A rádióhallgatással eltöltött időt vizsgálva megállapítható, hogy egy átlag napon 224 percre kapcsoljuk be a kedvenc adóinkat. A leghosszabb időt az átlag hallgató délelőtt 10.00 és délután 14.00 között tölti rádiózással.

A Kantar Hoffmann és a Nielsen közönségmérés adatait összevetve egyértelműen megállapítható, hogy 2019 II. negyedévében a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos 18-49-es korosztály egy átlagos napon több időt töltött rádiózással, mint televíziónézéssel.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2019-ről 2020-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Körülbelül a 2019-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!