mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Eszes Tamás, főiskolai tanár...
Dr. Eszes István
Budapesti Gazdasági Főiskola
főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Hogyan működik a reklámfilmek pszichológiája?
2019-08-26 10:58 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A reklámfilmek pszichológiája azért is érdekes téma, mert az utóbbi években a videós hirdetések valósággal forradalmasították a reklámpiacot.

Hogy csak egyetlen adatot mutassunk, a tavalyi 63%-hoz képest idén a cégek 81%-a használ videós hirdetéseket az ügyfélszerzésre.

De mitől lett ennyire népszerű a videós formátum, és minek köszönhető az eredményessége? Pontosan ezekre a kérdésekre keressük a választ ebben a bejegyzésben.

Meggyőzés érzelmi alapokon

Az emocionális alapon történő meggyőzés rendkívül hatékonyan tud működni egy termék vagy szolgáltatás eladása kapcsán. Erősen lehet ugyanis hatni egy érdeklődőre olyan pozitív érzésekkel, mint a vágy, az elismerés vagy a megbecsülés ígérete. De legalább ennyire intenzív hatás érhető el a félelem, a fenyegetés vagy például a veszélyérzet által is.

A videós formátum pedig tökéletes eszköz arra, hogy erős érzelmeket legyünk képesek kiváltani a közönségből. Egyszerre ugyanis több érzékszervre lehet így hatni, még inkább fokozva ezáltal az intenzív összhatást.

Bizonyos termékek vagy szolgáltatások promóciója kapcsán pedig ez remekül tud működni. Olyan, mintha megnyomnánk az érdeklődő fejében egy gombot, amelynek hatására ő vásárolni fog.

Az rendszerint az adott termék vagy szolgáltatás függvénye, hogy éppenséggel a pozitív, vagy a negatív érzések kommunikálása a célravezető. Ami fontos, hogy a kettőt ne kombináljuk, mert ezzel csak zavart okoznánk a néző gondolkodásában.

Meggyőzés racionális alapon

Persze nemcsak érzelmek útján lehet valakit a vásárlásra motiválni, hanem racionális érvek felsorakoztatásával is. Ennél a módszernél tehát a kulcs, hogy minél több előnyt tudjuk feltüntetni az eladni kívánt termék vagy szolgáltatás mellett.

Videók segítségével ezt még inkább hatékony formában tudjuk megtenni. A különféle animációk ugyanis lehetőséget biztosítanak számunkra a világosabb szemléltetésre, emellett pedig ábrákat és diagramokat is be tudunk vetni a siker érdekében.

A racionális alapú meggyőzés olyan kontextusban tud jól működni, ahol a fizikai paramétereknek és a számokban is kifejezhető hasznosulásnak fokozott jelentősége van.

A reklámfilmek sikerének titka

Manapság olyan szintű reklámzaj uralkodik az online térben, hogy nagyon rövid idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy elnyerjük a látogatók bizalmát. Erre csakis akkor van esélyünk, ha egyedi és minőségi tartalmat szolgáltatunk.

Az animációs videók mindkettőt magukban hordozzák. Ennek köszönhetően kiváló elérést, emellett pedig kimagasló konverziókat képesek produkálni. A folyamat hatására rövid idő alatt is növekedés lesz tapasztalható a forgalmat illetően.


(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!