mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kis Gergely
Kis Gergely
eNET/ Budapesti Corvinus Egyetem
ügyvezető igazgató / tanársegéd


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A globális félvezetőipar bevétele csökkent
2020-01-28 10:58 [MTI + Mediainfo.hu]

A világ chipgyártóinak együttes bevétele tavaly 11,9 százalékkal, 418 milliárd 300 millió dollárra csökkent.

Az amerikai Gartner informatikai piackutató vállalat honlapján szereplő előzetes adatok szerint a tíz vezető chipgyártó közül tavaly csak a kilencedik helyen álló Kioxia bevétele nőtt, 3,1 százalékkal, 8,797 milliárd dollárra. A cég piaci részesedése 2,1 százalék volt tavaly.

A bevételeredmények alapján két éve még második helyezett Intel tavaly már az első helyen állt. Az Intel bevétele 0,7 százalékkal, 65 milliárd 793 millió dollárra csökkent, a piaci részesedése 15,7 százalék volt.

A 2018-ban listavezető Samsung tavaly a második helyre csúszott vissza. A bevétele 29,1 százalékkal, 52 milliárd 214 millió dollárra süllyedt, a piaci részesedése 12,5 százalék volt.

Megőrizte harmadik helyét az SK hynix, amelynek a bevétele az összes versenytársnál nagyobb mértékben, 38 százalékkal, 22 milliár 478 millió dollárra zuhant. A piaci részesedése 5,4 százalék volt.

Továbbra is negyedik helyezett a Micron Technologies, amelynek a bevétele 32,6 százalékkal, 20 milliárd 56 millió dollárra zsugorodott, a piaci részesedése 4,8 százalék volt.

A lista ötödik helyén a Broadcom áll, a hatodik a Qualcomm, a hetedik a Texas Instruments, a nyolcadik az ST Microelectronics, a kilencedik a Kioxia, a tízedik pedig az NXP Semiconductors.

Az összes többi ágazati cég együttes bevétele 189 milliárd 169 millió dollárt volt tavaly, ami 3,3 százalék csökkenés 2018-hoz viszonyítva, a piaci részesedésük pedig 45,2 százalék volt 2019-ben.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020 ban hány százalékra tippeled a hazai programmatic media költést a digitális médiaköltésen belül?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!