mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Berkes Péter
Dr. Berkes Péter
Ambitious Group
Stratégiai igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A frissen visszatért Alfa Romeo Forma 1-es múltja
2020-03-25 14:07 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az Alfa Romeo 2019-ben visszatért a száguldó cirkuszba, azonban már nem saját fejlesztésű motorral versenyeznek.

Az olasz autógyártó cég 2019 januárjában jelentette be, hogy átveszik az istállót, amelyet addig a Sauber irányított. Az Alfa Romeo tehát már önálló csapatként próbál újra sikereket elérni a Forma 1-ben, de a stabilitás érdekében a Sauber teljes személyzetét meghagyták. Következzenek az Alfa Romeo előző Forma 1-es korszakai, hiszen érdemes visszatekinteni a csapat múltjára is!

A Forma 1 legelső éveiben az Alfa Romeo dominált

Érdekesség, hogy az Alfa Romeo már a legelső Forma 1 szezonban is részt vett, méghozzá nem is kevés sikerrel. Az olaszok a mechanikus feltöltős 158-as típussal neveztek be az újonnan indult bajnokságra. Nino Farina, a legendás olasz autóversenyző már az első évében megnyerte a világbajnokságot, ez pedig hatalmas népszerűséget hozott a csapat számára.

1951-ben ismét a száguldó cirkusz csúcsára jutott az istálló, hiszen Juan Manuel Fangio az Alfetta 159-essel hódította el a világbajnoki címet. Az Alfetta 159 az elődje továbbfejlesztett verziója volt, és az egyik legjobb teljesítménnyel rendelkezett abban a korszakban. Az autót 425 lóerő hajtotta, azonban az üzemanyagot nagyon gyorsan felemésztette ez a hatalmas teljesítmény.

Sokak meglepetésére a csapat 1952-ben úgy döntött, hogy kiszáll a Forma 1 világából. Az indoklás az volt, hogy az általuk korábban már támogatott Ferrari csapata magántulajdonban volt, ők pedig állami kézben versenyeztek. Az olasz kormány nem szeretett volna több pénzt fektetni a sportágba, így a 13 éves kasztnit már nem tudták lecserélni az Alfa Romeo csapatánál.

Az Alfa Romeo érdemeit azonban mindenki elismerte a szakmában, mivel a többi csapatéhoz képest szerényebb költségvetésből kellett gazdálkodniuk, és a technológiájuk még a háború előtti időszakból származott. Ha Te is az újonnan visszatérő olasz istállónak szurkolsz, támogasd csapatod a FansBRANDS.hu-nál elérhető Alfa Romeo termékekkel!

1979-ben új reményekkel tért vissza az olasz istálló

1977-ben az Alfa Romeo anyavállalata megadta az engedélyt a Forma 1-es kasztni építésére. Azonban a visszatérés nem volt sikeres, hiszen 1979 és 1985 között mindössze két pole pozíciót tudtak megszerezni a pilóták. Háromszor lettek harmadikok, kétszer pedig a második helyen végeztek, és csupán egyetlen alkalommal tudták elérni a leggyorsabb köridőt.

A csapatot az sem segítette, hogy 1984-ben megváltoztak a Forma 1 szabályai. Az FIA ugyanis maximum 220 literes üzemanyag-fogyasztást engedélyezett a versenyeken, amelyet a Renault és a Ferrari, illetve a BMW és a Honda is sokkal hatékonyabban tudott megvalósítani. Az eredmények elkeserítők voltak a csapat számára, ezért az Alfa Romeo úgy döntött, hogy 1985-ben másodjára is visszavonul a legrangosabb versenysorozattól.

(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!