mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
dr. Bíró Péter
dr. Bíró Péter
Marketing tanácsadó, oktató, igazságügyi szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A globális félvezetőipar bevétele 12 százalékkal csökkent
2020-04-20 12:07 [MTI + Mediainfo.hu]

Tavaly a világ chipgyártóinak együttes bevétele 12 százalékkal, 419 milliárd 100 millió dollárra csökkent, idén várhatóan szerényebben, 0,9 százalékkal mérséklődik - áll az amerikai Gartner honlapján.

A bevételeredmények alapján két éve még második helyezett Intel tavaly már az élen állt. Az Intel bevétele 2,2 százalékkal, 67 milliárd 754 millió dollárra emelkedett, a piaci részesedése 16,2 százalék volt.

A 2018-ban listavezető Samsung tavaly a második helyre csúszott vissza. A bevétele 29,2 százalékkal, 52 milliárd 191 millió dollárra süllyedt, a piaci részesedése 12,5 százalék volt.

Megőrizte harmadik helyét az SK hynix, amelynek bevétele az összes versenytársnál nagyobb mértékben, 38,5 százalékkal, 22 milliár 297 millió dollárra zuhant. A piaci részesedése 5,3 százalék volt.

Továbbra is negyedik helyezett a Micron Technologies, amelynek bevétele 31,9 százalékkal, 20 milliárd 254 millió dollárra zsugorodott, a piaci részesedése 4,8 százalék volt.

A lista ötödik helyén a Broadcom áll, amelynek piaci részesedése 3,7 százalék, a hatodik a Qualcomm 3,2 százalékkal, a hetedik a Texas Instruments ugyancsak 3,2 százalékkal, a nyolcadik az ST Microelectronics 2,3 százalékkal, a kilencedik az NXP Semiconductors 2,1 százalékkal, a tizedik pedig az Apple 2 százalékkal.

Az összes többi ágazati cég együttes bevétele 187 milliárd 575 millió dollárt volt tavaly, ami 5,1 százalék csökkenés 2018-hoz viszonyítva, a piaci részesedésük pedig 44,8 százalék volt 2019-ben.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!