mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Pakots Zsolt
Pakots Zsolt
Advenio Zrt., HírTV Zrt., Lánchíd Rádió Kft.
vezérigazgató, gyártási igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A fiatalok többsége maga állja a játékszámlát
2020-05-07 09:30 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A fiatalok döntő része - 84 százaléka - játszik valamilyen kütyün, a legnépszerűbbek az okostelefonos és tabletes játékok - derült ki a K&H ifjúsági indexéből.

A 14-29 éves korosztály tagjainak kétharmada már költött ilyen jellegű időtöltésre. Komplett gépet 106-129 ezer forintért vettek, játékszoftvert pedig 22 ezer forintért. Többségük azt mondta, saját maga fizette ezeket a kiadásokat.

A 14-29 éves fiatalok döntő többsége szokott játékkonzolon, mobilon vagy számítógépen játszani: a K&H ifjúsági indexe szerint a korosztály tagjainak 84 százaléka tölti így az ideje egy részét. Az okostelefonos vagy táblagépen elérhető játékok a legnépszerűbbek, a megkérdezettek 64 százaléka és főleg a nők játszanak így. Utána következnek a számítógépes játékok 41 százalékkal, ez pedig leginkább a férfiakra és a diákokra jellemző. A konzolok viszont le vannak maradva, mindössze 20 százalék használja ezeket.

A rendszerességet nézve jelentősek az eltérések. A mobiltelefonos és táblagépes gamerek 48 százaléka minden nap játszik. A 26-29 évesek 60 százaléka játszik naponta, a 14-18 éveseknél ugyanez az arány 52 százalékra jött ki. Ezzel szemben a számítógépet választó fiatalok 27 százaléka szán erre időt naponta.

Kiegészítőkre költenek a legtöbbet

A gamerek legnagyobb része, 39 százaléka kiegészítőket vásárolt átlagosan 13 ezer forintért, játékszoftverre 35 százalékuk - főként a férfiak - adott ki pénzt, fejenként átlagban 22 ezer forintot. 29 százalék pedig komplett gépet vett, ők egyenként 121 ezer forintos kiadást áldoztak a szenvedélyüknek átlagosan. Összességében a 14-18 év kötötti korosztály költött legtöbbet elektronikus játékokra.. A legfiatalabbak közül 53 százalék kiegészítőket vásárolt, a 19-25 évesek szintén, a 26-29 évesek körében azonban már a legnagyobb arányban azok voltak, akik játékszoftvert szereztek be.

A saját pénzük megy a hobbira

A játékosok többsége azt mondta, saját pénzükből fedezik a szóban forgó kiadásokat. A komplett gépet vásárló fiatalok 66 százaléka mondta, hogy teljesen egyedül állta a számlát. Mindössze 13 százalékuknál fizette nagyobb részben vagy teljesen az új kütyüt a család. A kiegészítők és szoftverek esetében 64 és 60 százalék finanszírozta egyedül a vásárlást. Az aktív keresők között természetesen többen voltak azok, akik nem támaszkodtak másokra anyagilag: a gépek és a játékszoftverek esetében 87-87 százalék, a kiegészítőknél pedig 79 százalék fizetett így.

K&H ifjúsági index

A 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait - többek között a lakhatással, munkával, előrelépési lehetőségekkel, oktatással, egészséggel, családdal kapcsolatban - vizsgálja a K&H ifjúsági indexe, amely 2020 első negyedévében +18 ponton állt. A kutatásban 300 fiatal vesz részt, az adatfelvétel 2019. február 21. - március 3. között történt. A gaming témában végzett kutatásban 400, 14-29 éves fiatal vett részt.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!