mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Jubileumi bélyegeket bocsát ki a Magyar Posta
2020-05-05 10:14 [MTI + Mediainfo.hu]

Szent II. János Pál pápa születésének 100. évfordulójáról alkalmi bélyegblokk, a Magyar Tűzoltóság és a Magyar Tűzoltó Szövetség alapításának 150. évfordulójáról bélyegsor kibocsátásával emlékezik meg a Magyar Posta

A Szent II. János Pál pápa születésének 100. évfordulójára kibocsátott alkalmi bélyegblokkon II. János Pál pápa érkezése látható a Hősök terére. A pápa 1991-ben 5 napos látogatásra érkezett Magyarországra és rengeteg programja közül az egyik az volt, hogy augusztus 20-án egy óriási szabadtéri ünnepi szentmisét tartott legalább 200 ezer hívő előtt - olvasható a Magyar Posta Zrt. MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében.

A blokk keretrajza azt a pillanatot örökíti meg, amikor a Szentatya megáldotta a betegeket és az öregeket a Szent István-bazilikában. A borítékon az ismert jelképek: a vatikáni Szent Péter-bazilika belső kupolája, míg az alkalmi bélyegzőben a pápai pecsét stilizált rajza található.

A 2014-ben szentté avatott II. János Pál pápa a 264. volt a katolikus egyházfők sorában. A magyarok számára emlékezetes pillanat volt, amikor a Népstadionban a hazai fiatalokhoz magyar nyelven szólt. Ő volt az első pápa, aki Magyarországra látogatott, habár Karol Józef Wojtylaként korábban már járt nálunk - olvasható a közleményben, felidézve, hogy a pápa 1996 szeptemberében apostoli látogatást tett hazánkban. Pápasága alatt több magyart avatott boldoggá és szentté.

A bélyegblokk Baticz Barnabás grafikusművész tervei alapján az ANY Biztonsági Nyomdában készült. A fekete sorszámozású alapváltozat mellett piros sorszámos vágott, zöld sorszámos speciálisan perforált változat és egy exkluzív bélyegszett is megjelent.

A Magyar Tűzoltóság és a Magyar Tűzoltó Szövetség alapításának 150. évfordulójáról megemlékező alkalmi bélyegsor kibocsátásának napja május 4-e, Szent Flórián napja, amely a tűzoltók védőszentjének ünnepe.

A 125 forintos bélyegképen a budapesti tűzoltóság első főparancsnoka, a Magyar Országos Tűzoltó Szövetség első elnöke, gróf Széchenyi Ödön látható. A másik címleten a tűzoltóság védőszentje Szent Flórián, mellette pedig az 1871. szeptember 17-i pesti tűzoltógyakorlatról készített metszet részlete és a tűzoltójelkép található.

Az alkalmi borítékon egy tűzoltó zászló részlete, a bélyegzőben pedig a tűzoltójelkép stilizált rajza látható.

Magyarországon 1991 óta ünneplik ezen a napon a tűzoltókat - áll a közleményben.

Mint írják, Magyarországon először a XVII. században a diák-tűzoltóságok megalakulásával jöttek létre az első, önkéntes alapon szervezett tűzvédelmi erők. Európában az elsők között önkéntes tűzoltó szervezetet Magyarországon Aradon hoztak létre 1835-ben. A szabadságharc lezárását követően a Habsburg birodalom sokáig nem engedélyezte az önkéntes tűzoltó-egységek működését, így a Soproni Tűzoltó- és Tornaegylet csak 1866-ban, míg a Pesti Tűzoltó-egylet, illetve a főfoglalkozású (hivatásos) tűzoltóság 1870-ben - mindkettő Gróf Széchenyi Ödön vezetésével - kezdhette meg működését. Ezt követően már sorra alakultak más városokban, falvakban és községekben is a különböző tűzoltó egyletek és egyesületek, valamint tűzoltóságok.

A kétcímletű bélyegsorozat Kara Orsolya grafikus tervei szerint az ANY Biztonsági Nyomdában készült a Katasztrófavédelem Központi Múzeuma által biztosított forrásanyagok felhasználásával. A bélyegek a kijelölt postákon és a posta.hu-n is megvásárolhatók.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020 ban hány százalékra tippeled a hazai programmatic media költést a digitális médiaköltésen belül?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!