mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Mandalina Rita
Madalina Rita
Flow PR
újmédia stratéga, vezető tanácsadó


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Milyen a jó Facebook-kommunikáció?
2020-05-22 13:52 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Ha nem a 70 év feletti korosztály a célcsoportod, akkor céged valószínűleg megtalálható valamelyik közösségi média platformon.

A közösségi médián történő bejegyzések sok emberhez jutnak el, ezért nagyon oda kell figyelni rájuk. Egy negatív kritika több napi, heti munkádat teheti tönkre. A Facebook jelenlét ma már a cégeknél is sokszor elvárás, ha nem vagy jelen, a konkurencia lazán megelőzhet.

A Facebook-bejegyzések típusai

A Facebook-bejegyzéseknek 4 típusa van:
 
  • 1. Szöveges
  • 2. Képes
  • 3. Linkmegosztós
  • 4. Videós


A Facebook-poszt célja

A bejegyzésnek sokféle célja lehet, de a céges Facebook-fiókoknak általában a következő célokat érdemes előtérbe helyezniük:
 
  • 1. Érdeklődők számának növelése
  • 2. Lista- és közösségépítés
  • 3. Eladásösztönzés
  • 4. Folyamatos kommunikáció, újraértékesítés


A Facebook a folyamatos fejlesztésekkel arra törekszik, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek az oldalon. Az algoritmusok folyamatosan változnak, sokszor módosulnak a preferált tartalmak, ezért a Facebookon egyáltalán nem egyszerű jó és népszerű tartalmakat készíteni.

Miről és milyen gyakorisággal érdemes posztolni?

Minden olyan témáról érdemes írni, amely a közösséged tagjait érdekli. A gyakoriságra sincsenek konkrét szabályok, a lényeg, hogy folyamatosan kapcsolatban legyél a közösségeddel. Fontos, hogy meglegyen az összeköttetés a honlapoddal, minél több látogatót tudj átirányítani a honlapodra. Ennek egyik legismertebb módja az új blogbejegyzések megosztása a Facebookon, így a közösséged tagjai elsőként értesülnek az új tartalomról, lájkolják, megosztják, beszélnek róla, ami eljut az ő ismerőseikhez is.

Néha elő lehet venni a régebbi blogbejegyzéseket is, hiszen a közösséged folyamatosan bővül, és a később csatlakozók nem emlékezhetnek azokra a bejegyzésekre, amelyek korábban voltak, mint a csatlakozásuk. Persze ez nem ennyire fekete-fehér, hiszen lejjebb lehet görgetni a posztok között, mégis az a tapasztalat, hogy időről időre érdemes feleleveníteni a régebbi írásokat, különösen, ha egy bástyatartalomról van szó.

A szakterületeddel kapcsolatos hírek és események megosztása a saját kommentárjaiddal kiegészítve szintén jó téma lehet, de készíthetsz akár oktatóvideókat, edukációs tartalmakat is.

Mitől lesz eredményes a Facebook-kommunikáció?

A kommunikáció eredményessége többféle mérőszámmal jellemezhető, egyrészt a honlapra való átkattintásokkal, másrészt olyan közvetett számokkal, mint a csoport taglétszáma, a lájkok, megosztások és egyéb interakciók száma. Ezeket pedig az alábbiakkal lehet növelni:
 
  • Légy eredeti!
  • A tartalmad legyen kiváló!
  • Ne trükközz!
  • Vess fel olyan témákat, amelyekről tudod, hogy megosztják az embereket!
  • Kérdezd meg a közösséged tagjait, mit szeretnének!
  • Szólj hozzá Te is a kommentekhez, csatlakozz a beszélgetéshez!


A Klikkmarketing segít a kommunikációs stratégia kialakításában.

(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!