mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Mezriczky László
Mezriczky László
Ispiro Consulting Kft.
ügyvezető, tulajdonos


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
8 tuti tipp kezdő futóknak (x)
2020-06-19 10:22 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A kijárási korlátozások miatti bezártság és tétlenség valószínűleg még azokat is kicsalta a szabadba, akik előtte inkább otthonülő típusok voltak.

Az új élethelyzet pedig sokakat korábban megszokott életmódjuk átértékelésére késztetett, így azok is beiktattak egy rövidebb napi sétát vagy kocogást, akik addig nem tudtak rá időt szakítani. Az alábbiakban mutatunk néhány hasznos tippet, amelyeket ha betartasz, biztosan nem megy el a kedved a futástól.

- Bemelegítés és nyújtás

Az edzéshez kevésbé szokott test hajlamosabb a sérülésre, ezért a futás előtti alapos bemelegítésre és az azt követő nyújtásra szánt időt semmiképpen sem szabad megspórolni.

- A fokozatosság elve

Kezdő futóként nem kell - és nem is ajánlott - minden nap edzeni. A heti három alkalom ideális lehet, és ilyenkor sem kell megerőltetned magad, nyugodtan válts sétára, ha úgy érzed, elfáradtál.

- Semmi cécó!

A drága futócipő, edzőruha vagy pulzusmérő óra hiánya ne tartson vissza attól, hogy elkezdd a futást. Az elején még az egyszerű, de kényelmes ruházat is megteszi, aztán ahogy jönnek a nagyobb távok, úgy lesz egyre inkább szükséged a professzionálisabb felszerelésre.

- Fuss az erdőben!

Lehetőség szerint ne egy pályán körözve fuss, mert annak monotonitása és a gyorsabb tempójú futók könnyen elvehetik a kedved a mozgástól. Ehelyett készülj úgy, mintha kirándulni indulnál. Szép, erdei környezetben a kilométerek is gyorsabban szaladnak!

- Vidd magaddal a kutyád!

Ha a kutyáddal együtt mész futni, akkor garantáltan mindketten jól fogtok szórakozni, és a közös mozgás a kapcsolatotokat is erősíteni fogja. Ráadásul ha a napi sétáltatás helyett közös futást iktatsz be a programba, akkor kutyád is jobban lefárad, és Te is szinte észrevétlenül leszel napról napra edzettebb.

- Nem kell mindig zene!

Ha már erdőben futsz, akkor érdemes letenni az előszeretettel használt fülhallgatót, és csak az erdő hangjait hallgatni, amely hihetetlenül nyugtató hatású. Emellett jó lehetőséget biztosít arra, hogy a légzésedre is figyelhess.

- A lényeg, hogy friss levegőn legyél!

Amikor a futás még nem képezi a napi rutinunkat (sőt, gyakran utána is), nehezünkre eshet elindulni. Ilyenkor ne erőltessük az edzést, csak húzzuk fel a futócipőnket, és menjünk el sétálni egyet a friss levegőn, aztán lehet, hogy éppen közben kapunk kedvet egy kis kocogáshoz.

Futás appel

Bár a kezdetekkor a sebesség még sokadlagos, mégis jó ötlet valamelyk mobilra letölthető futóalkalmazás használata, hiszen a segítségével nyilvántarthatók a megtett távok és a fejlődésünk is, amiből motivációt meríthetünk az újabb edzésekre.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!