mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hampuk Richárd
Hampuk Richárd
Eurolex Consulting Media & PR
Account Manager


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Mit jelentenek a számok a gumiabroncs oldalán? (x)
2020-06-19 11:54 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Vannak az autónak olyan titkai, amiket csak az igazán szakavatott szemek ismernek.

Te tudod például, hogyan tudod ellenőrizni, mennyi a gyártó által ajánlott guminyomás? Meg tudod nézni, hol készült az autód? Mikor cseréltek benne utoljára olajat? Vannak apróságok, amikre kizárólag azok figyelnek, akik tényleg értenek a kocsikhoz. Ilyen kicsi dolgok a gumiabroncs oldalfalának jelölései is.

Milyen gumi van a kocsin?

Az egyik legbiztosabb módja annak, hogy meggyőződj arról, milyen gumi van a kocsin, ha leolvasod a gumi gyártóját és típusát az oldalfalról, majd rákeresel az interneten a típus és a márka tulajdonságaira. Ez viszont elég olcsó trükk. Ráadásul még egy típuson belül is sokfajta gumi létezik. Lássuk, hogyan lehet tényleg "abroncsból jósolni"!

Első lépésként érdemes megnézni a gumi gyártási idejét. Ezt az ún DOT szám utolsó négy karakteréből állapíthatjuk meg. A számsor elején általában látszik a DOT felirat. Az utolsó számok első két karaktere az éven belüli hét sorszámára, az utolsó kettő pedig az évre utal. Tehát a 2019 utolsó hetében gyártott abroncs az 5219 jelölést kapja majd.

Mekkora abroncs?

Ha személygumit vásárolsz, keress egy ilyen formátumú jelölést: xxx/xx Rxx. Ebből a számsorból az R a radiálgumit jelenti. Gyakorlatilag más nincs is most a piacon, legfeljebb veterán autósok választhatnak más típust. Az első, háromjegyű szám a gumi szélességét jelzi milliméterben. A második egy arányszám, azt mutatja meg, hogyan aránylik a gumi szélessége az oldalfal magasságához. Az R után még egy számot találunk. Ez a felni átmérője collban.

A számok után gyakran találunk még egy TL jelölést is. Ez arra utal, hogy tömlő nélküli vagyis tubeless gumival van dolgunk.

Sebességindex és terhelési index

A terhelési index azt mutatja meg, mekkora maximális tömeget képes elviselni az abroncs. E terhelési index egy szám, amit az LI (Load Index) jelölés alatt találunk. A terhelhetőségi adatokat egy táblázatból tudjuk kiolvasni. A 65-ös LI-hez például 290 kg terhelés, a 108-hoz már 1000 kg tartozik.

A sebességindex (SI = Speed Index) egy betűvel jelzett érték. Ez azt a maximális sebességet jelöli, amin a gumi még optimálisan használható. A pontos adatokat szintén egy táblázatból lehet leolvasni. A T-s SI 190 km/h-ig használható, az Y jelű abronccsal viszont akár 300 km/h fölé is mehetünk.

Téli vagy nyári?

A téli abroncsot minden esetben kis hópehely jelöli. A négyévszakos gumikon általában az AS (All Seasons) vagy a 4S (4 Seasons) jelzéssel találkozhatunk. A nyári gumiknak nincsen egyedi jelzésük. Találkozhatunk az ún. M+S vagyis Mud and Snow jelöléssel is. Ezt főleg a négyévszakos és terepjárógumikon tüntetik fel.

A megfelelő abroncsokkal sokáig biztonságosan lehet közlekedni. De a legjobb, ha a választáshoz minden esetben kikérjük a szakértő véleményét.




Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Break

Exkluzív break

Reception Share (RSH%)

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés


Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!