mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Pakots Zsolt
Pakots Zsolt
Advenio Zrt., HírTV Zrt., Lánchíd Rádió Kft.
vezérigazgató, gyártási igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A COVID-19 járvány a Chicago-i médiával sem kegyes
2020-10-12 11:50 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A COVID-19 járvány hatására sokat romlott a chicagói média.

A koronavírus gazdasági visszaesése a háborúktól és az elbocsátásoktól a műveletek befejezéséig a helyi újságírók százait sújtotta, ahogy egyre többen fordultak a helyi TV-hez, rádióhoz és újságokhoz a pandémiáról szóló információk miatt.

A vírus felgyorsította a pénzügyi nyomást is, és arra kényszerítette a chicagói médiaszervezeteket, hogy alternatív finanszírozási forrásokat keressenek. Újból koncentrálják küldetésüket és gondolják újra üzleti modelljeiket.

"Soha nem volt fontosabb idő a hírlemezek számára, és soha nem volt még nagyobb kihívásokkal teli idő a hírcsarnokok számára sem" - jelentette be Steve Edwards, (a WBEZ chicagói nyilvános rádióállomás tartalmi igazgatója és ideiglenes vezérigazgatója) szerint most különösen nagy feladatuk van a hírcsarnokoknak.

A márciusban bejelentett otthoni karantént követően nőtt az olvasók száma.
Azonban az áprilisban közzétett Pew Research tanulmánya szerint a COVID-19 híreinek fő forrása a lakosság 46% -a számára a helyi hírforrások. Ez növelte a közönséget, de sok kiskereskedelmi vállalkozás bezárásával a reklámbevételek nem jelentek meg ugyanúgy.

Ez azt jelentette, hogy a médiavállalatok alkalmazottainak száma csökkentésre került. A New York Times májusban frissített jelentése szerint az egészségügyi válság kezdete óta, országos szinten 36 000 média alkalmazottot kellett elbocsátaniuk vagy legalább a fizetésüket csökkenteni.

Chicagóban a munkahelyek megszüntetése számos média kibocsátón keresztül néhány magas rangú nevet követelt meg, amelyek közül sokan már pénzügyi nyomás alatt álltak. A Pew Research elemzése szerint az újságírók, szerkesztők, fotósok és videográfusok - száma az Egyesült Államokban 23% -kal csökkent 2008 és 2019 között.
A világjárvány elősegítette az alternatív finanszírozás elérését és elmozdult a reklámokat támogató üzleti modelltől, amely több mint egy évszázadon keresztül fenntartotta a régimódi médiumokat.

Ebben az évben néhány alapítványt ért veszteség. Májusban alakult ki a COVID-19 Újságírási Alap, amely több mint 425 000 dollár támogatást jelentett. A támogatók között szerepelt a La Raza, a Block Club Chicago és a Chicago Reader.

Torres szerint az alapítvány erőforrásainak folyamatos befektetésére vonatkozó kritériumok szigorúbbak lesznek, mint a COVID-világjárvány puszta túlélése. Torres szavaival élve, nem elég a járvány túlélése. A piacnak polgári céljai fontosabbak. Egyébként is a média a média kedvéért él, és nem a demokráciáért.

A Chicago Sun-Times számos alapítványi támogatást kapott a jelentéstétel javítása érdekében, utoljára májusban újságírókat adott hozzá két újságíróhoz, akik a Chicago Justice Trust nagyszabadságán keresztül tárgyalták a társadalmi igazságosságot, a jövedelmi egyenlőtlenségeket, a környezetet és a közegészségügyet.

Az évek óta pénzügyi nehézségekkel küzdő újság 2018-ban hozzáadta az első alapítvány által támogatott riporterét.

"Amikor a kihalás előtt áll, nincs más lehetősége, mint kipróbálni valami mást" - mondta Nykia Wright, a Sun-Times Media vezérigazgatója.

A Sun-Times elkerülte az elbocsátásokat, az elszállásolásokat és a fizetéscsökkentéseket a világjárvány idején. Wright szerint 2,7 millió dolláros PPP-hitel áprilisi megszerzése áprilisban hosszú utat tett elérve annak érdekében, hogy 164 alkalmazottja a munkahelyén maradjon.

Az április 3-án elindított szövetségi Paycheck Protection Program kevesebb mint 500 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozásoknak nyújthat 10 millió dollárig megbocsátható kölcsönöket a 24 hetes bérszámfejtés fedezésére. A PPP-hitelt kapott chicagói médiavállalatok közé tartozik a WTTW-Ch állami televízió. 11, WBEZ-FM 91.5, az Arlington Heights-alapú Daily Herald és a Chicago Reader.

Kevés helyi médiát szenvedtek meg nehezebben, mint a közel ötven éves alternatív heti Reader, amelynek a reklámbevételei 90% -kal estek a világjárvány idején.
Az 57 éves Tracy Baim, chicagói újságíró és a Windy City Times társalapítója, 2018-ban átvette a Reader vezetését. A tavalyi év végén a Reader bejelentette, hogy nonprofit üzleti modellje átalakul, követve a A Salt Lake Tribune, az első nagyobb napilap példáját.

A Reader tavaly elindította a Chicagói Független Média Szövetséget, egy olyan szervezetet, amely egyesítette a kicsi és nonprofit médiákat, részben a "nyomás alapjainak" érdekében a közösségi újságírás támogatására - mondta Baim.
Májusban Baim egy hónapos adománygyűjtést vezetett, és közel 160 000 dollárt hozott létre a Chicago-i több mint 40 független média számára.

A Reader májusban egy 270 000 dolláros PPP-kölcsönt is kapott, amely Baim szerint döntő fontosságú a kiadvány 30 alkalmazottjának a világjárvány idején történő megtartása érdekében. A PPP kölcsön segítségével nem volt szükség nagy számú elbocsátásokra.

A kölcsön ellenére a Reader a múlt hónapban bejelentette, hogy visszaáll kéthetente megjelenő ütemtervére. Baim szerint a döntés lehetővé teszi az Olvasó számára, hogy éppen szerkesztői csapatát tartsa meg, amikor a digitális jövő felé tolódik.

A nonprofit szervezetként a Chicago Public Media WBEZ-FM 91.5 nem érezte ugyanazt a nyomást, mint a kereskedelmi rádió társai a világjárvány idején.

Az NPR rádióállomása tavaly tavasszal magas rangot ért el, a Nielsen szerint 5,4 részesedéssel áprilisban a chicagói állomások közül a negyedik helyen végzett.

Miközben az állomás bevételének legnagyobb részét az előfizetőkből nyeri el, addig a vállalkozások szponzorálásának 33% -os csökkenése az éppen befejeződött pénzügyi évben jelentős csapást mért a 30 millió dolláros éves költségvetésből - mondta az Edwards ideiglenes vezérigazgatója.

Sokkal több elbocsátás lett volna, ha áprilisban nem szereztek volna 2,8 millió dolláros PPP-kölcsönt.

A chicagói tévéállomások a helyi hírcsatornák csúcspontját mutatták, amikor a pandémia márciusban otthont adott, míg az ipar forrásai szerint a reklámbevételek mintegy 30-40% -ra estek.

Az NBC tulajdonában lévő WMAQ-Ch. Az ügyet ismerő forrás szerint mintegy fél tucat alkalmazott vett részt a felvásárláson.

David Doebler, az NBC tulajdonában lévő WMAQ-Ch elnök-vezérigazgatója. 2013 óta nem volt hajlandó kommentálni a felvásárlásokat.

A Chicagói székhelyű Tribune Publishing, amely a Chicago Tribune és más nagyobb napilapok tulajdonosa, furcsa eredményeket, célzott létszámcsökkentéseket és bércsökkentéseket hajtott végre a reklámcsökkenések ellensúlyozása érdekében.

A Tribune Publishing júniusban úgy vélte, hogy a második negyedévben az összes bevétel 30% -ról 32% -ra csökken az előző év azonos időszakához képest, főként a COVID 19-hez kapcsolódó veszteségek miatt. Terry Jimenez vezérigazgató szerint a világjárvány felgyorsította a nyomtatott hirdetések bevételeinek világi csökkenését.
Az oldalmegtekintés a Tribune Publishing újságok weboldalán márciusban 50% -kal nőtt, mivel több olvasó kereste meg a helyi COVID-19 híreket és információkat. Jimenez reméli, hogy a trend támogatni fogja a fenntartható digitális átalakulást is.

Tavasszal a vállalat megállapodást kötött a Chicago Tribune Guild-del a háromhetes küzdelemről az alkalmazottak számára, akik évente több mint 40 000 dollárt keresnek.
"Egy másik alternatíva az volna, hogy csökkentenék az állandó munkát végző emberek számát" - mondta Jimenez.

A Tribune Publishing, amely a többi újság mellett a Baltimore Sun, a Hartford Courant és az Orlando Sentinel birtokában van, 2019 végén körülbelül 4100 teljes munkaidős alkalmazottat foglalkoztatott, így ez túl nagy ahhoz, hogy jogosult legyen PPP-kölcsönre.

Március 31-én, néhány héttel az otthoni tartózkodásról szóló rendelet kiadása után, a koronavírus által okozott hirdetési aszály közepette abbahagyta a működését. Ezen döntés alapján a hiperlokaláris kiadó befejezte 15 éves futamidejét, amelynek 14 Chicago-i hetilapja az északi parttól a délnyugati külvárosig terjedt.

"Nagyon nehéz volt, mert néhány napig mindent el kellett adnunk, hogy megpróbáljuk megmenteni a céget, és néhány nappal később hagyjuk, hogy mindenki váltson a Zoom-ra" - mondta Joe Coughlin, a korábbi kiadó.

Coughlin, a 22. század szerkesztője nonprofit hiperkálányos hírvállalkozást indít The Record North Shore néven. A csoport 50 000 dollárt szeretne beszerezni egy Kickstarter kampány révén, egy New Trier kiadásra összpontosítva, amely a nyitó lefedettségi terület.

Coughlin elmondta, hogy a 22. század tradicionális hirdetés-támogatott üzleti modelljének "vékony haszna" meggyőzte őt arról, hogy a nonprofit platform fenntarthatóbb legyen.

A nem rég elkezdett online kampány ötlet több mint 6000 dollárt gyűjtött be. Coughlin reméli, hogy a hírportál szeptemberre sikeresen elkészül és működni is fog.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Exkluzív break

Reception Share (RSH%)

Break

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!