mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Erős Attila (Fotó: Köő Adrienn)
Erős Attila
Fastbridge
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Alfa Romeo Giulia 2.0T chiptuning előtt és után (x)
2020-12-15 11:29 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Chiptuninggal jelentősen meg lehet növelni a legtöbb autó teljesítményét és nyomatékát, ez alól az Alfa Romeo Giulia 2.0T sem kivétel.

A legtöbb esetben érdemes a chiptuning, illetve minden más módosítás előtt és után is lemérni az autó teljesítményét, aminek köszönhetően ténylegesen, számszerűsítve ki lehet mutatni a különbséget. Elsőre nem biztos, hogy logikusnak tűnik a módosítások előtt is mérni, hiszen ott vannak a gyári adatok, azonban az Alfa Romeo Giulia 2.0T esete jól mutatja, hogy azokra nem mindig lehet támaszkodni.

Chiptuning előtt

Gyári paramétereit tekintve az Alfa Romeo Giulia 2.0T teljesítménye 200 lóerő, a nyomatéka pedig 330 Nm. A szinkronizálható Dyno fékpadon kapott mérések eredményei egy picit eltérnek a gyári adatoktól, és ami különösen érdekes, hogy pozitív irányba. A legtöbb esetben azt lehet tapasztalni, hogy a teljesítménymérő fékpadon kapott eredmények a legtöbb autó esetében elmaradnak a gyári adatoktól, igaz, jellemzően csak nagyon minimális mértékben.

Az Alfa Romeo Giulia 2.0T esetében éppen ellenkező figyelhető meg, a szinkronizálható Dyno fékpadon kapott eredmények szerint az autó teljesítménye 211 lóerő, a nyomatéka pedig 353 Nm.

Chiptuning után

Az autó egy Stage 1 beállítást kapott és a Vmax lett feljebb emelve a chiptuning során. Chiptuning után jelentős teljesítményjavulás és nyomatéknövekedés következett. A chiptuning beépítése után az Alfa Romeo Giulia 2.0T teljesítménye felment 293 lóerőre, a nyomatéka pedig 475 Nm-re emelkedett. Ez azt jelenti, hogy a chiptuningnak köszönhetően a gyári adatokhoz képest a teljesítmény 93 lóerővel nőtt meg, a szinkronizálható Dyno fékpadon mért eredményhez képest pedig 82 lóerővel.

Akármelyiket is vesszük figyelembe, bátran ki lehet jelenteni, hogy a teljesítménynövekedés jelentős.

A chiptuning következtében az Alfa Romeo Giulia 2.0T nyomatéka 475 Nm lett. Ez azt jelenti, hogy a chiptuning miatt a gyári adatokhoz képest 145 Nm-rel, a fékpadon mért eredményhez képest pedig 122 Nm-rel lett nagyobb az Alfa Romeo Giulia 2.0T nyomatéka. Ebben az esetben is igaz, hogy a javulás a gyári adatokhoz és a mért adatokhoz képest is jelentős.

Amennyiben kiváncsi vagy, mik a tapasztalatok a chiptuninggal kapcsolatban, akkor olvasd el az AET CHIPtuning oldalán található véleményeket a témában.

Mit jelent a chiptuning? Mi is az pontosan?

A chiptuning egy szoftveres megoldás, aminek a segítségével növelni lehet az autó teljesítményét, vagy éppen csökkenteni lehet a fogyasztását, attól függ, mi a célja az autó tulajdonosának. A folyamatsoron a motorvezérlőből kiolvasásra került a szoftver, amit módosítanak a kívánt cél eléréséhez szükséges beállításoknak megfelelően, utolsó lépésben pedig ezt a módosított szoftvert visszatöltik az autó fedélzeti számítógépébe. Egyszerre akár több beállítás módosítása is lehetséges a chiptuning során.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!