mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hernádi Gábor
Hernádi Gábor
HD marketing, Star Network
Ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Hogyan szervezzünk médiát 2021-ben?
2021-03-09 12:50 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A stratégia nem egyenlő, az eredmények elérésével. Lucy Kueng bemutatja, hogy mi különbözteti meg a felsővezetőket a többiektől.

Az iparág már negyed évszázada digitális átalakuláson megy keresztül" - mondta Lucy Kueng, a newsroom stratégiai szakértője, rádióműsorában: in a podcast with Journalism.co.uk. Azonban nagyon kevés médiavállalatnak sikerült elérni a digitális sarokponrtot és akiknek sikerült, meglehetősen nehéz volt.

Kueng közel 100 interjút és megbeszélést vállalt a média nagy vezetőivel legújabb könyvéhez, hogy többet tudjon meg a szerkesztőségvezetők előtt álló kihívásokról.

2021 kihívásokkal teli év lesz. A világjárvány okozta zavarok következtében a szerkesztőségek még mindig olyan válságokkal birkóznak meg, mint például a digitális átalakulás, a fenntartható bevételi modellek vagy a sokszínűség hiánya.

Pozitív oldala a helyzetnek, hogy ez a káoszszerű állapot is biztosít lehetőségeket, annak érdekében, hogy előre vigyék a szerkesztőségeket, ugyan csak lassan. Az otthoni munkavégzés során számos folyamatot újra kellett gondolni, át kellett szervezni a munkát és új priorítási sorrendre volt szükség. Ez valójában segített összpontosítani, arra, ami igazán számít, és csökkenti az idővesztegetést és azon forrásokat amelyekre nem volt szükség.

Kueng szerint azonban az egyik probléma az otthoni munkavégzéssel az, hogy a az energiaszintje mindenkinek alacsonyabb és ez megnehezíti az új és kreatív kihívások leküzdését.

A digitális átalakulás az emberek átalakulása

Ez nem csak egy fényes új üzleti stratégiáról szól. Egy szervezet kultúráját csak akkor lehet megváltoztatni, ha mindenki nyitott arra, hogy másként próbálják meg a dolgokat, amit könnyebb mondani, mint megtenni.

Az évek során Kueng mialatt új hírügynökségekkel dolgozott, rájött arra, hogy a legtöbb stratégia szilárd alapokon nyugszik, viszont 90 %-uk soha nem kerül végrehajtásra. Mi ennek az oka? Küzdünk azzal, hogy megváltoztassuk a munkánkat, döntéseket hozzunk, vagy különböző emberekre hallgassunk.

Kueng szerint sok olyan szervezet, amely jól teljesített a világjárvány idején, valamilyen válságon mehetett keresztül az elmúlt években. Amely egy kifejlesztette a szervezet azon képességét, amely segítségével könnyedén megbirkóznak a nehézségekkel.

Azok, akik jól használják a bizonytalanság helyzetét, nekik már nincs szükségük arra, hogy új projektekbe gondolkodjanak, csupán értékeljék a prioritásokat is.

"A médiaiparban nagyon könnyű új dolgokat kitalálni. Mivel a tech cégek egyik termék után dobták piacra a másikat az elmúlt 15 évben, így igyekszünk lépést tartani a legújabb trendekkel. Végül a kezdeményezések túlkínálatával találtuk szembe magunkat a szervezetben. Hozzá kell tennem hogy olyan kezdeményezések is örökölhetők, amelyek már lejártak vagy nem illenek a sorba." - mondta Kueng.

Mit csinálnak jól a nagy vezetők? Először is, mindenki egy megvilágításból látja a történéseket. A lényeg csupán az, hogy világosan közlik, hogy milyen célok számítanak most, és mire kell összpontosítani az előttük álló hónapokban.

Az új területeken mint például a newsroom karrier kialakulása alatt, a felső vezetőknek el kell fogadniuk azt, hogy szükség lehet arra, hogy visszalépjenek egyet és meghallgassanak másokat.

Ahogy Kueng fogalmaz, meg kell változtatni a gondolkodásmódot attól kezdve, hogy minden megoldással tisztában van valaki egészen addig, hogy a tanulásra támaszkodjanak és nagyobb bizalommal rendelkezzenek a pályakezdők.

Egy másik fontos tulajdonságuk, hogy nemcsak megközelíthetőek, hanem meg is mutatják, hogy ők mit tanulnak és miként haladnak. Ez azt jelenti, hogy bátorítják csapatukat és nyitottak.

A vezetés terhe

Ahhoz, hogy transzformációs vezető legyen valaki, meg kell értenie, hogyan működnek az alkalmazottak, mi teszi őket aktívvá és hogyan lehet rávenni az embereket arra, hogy olyan megoldásokkal dolgozzanak, amelyek támogatják a szervezetet.

Kueng kutatása rávilágított a vezetés terheire mégpedig úgy, hogy vannak akik szakértelmük miatt vezető pozíciókba kerültek, viszont a napi munkájukon kívűl emberek vezetőivé váltak.

Bár senki sem születik azon képességekkel, hogy jelentős visszajelzéseket tudjon adni vagy hatékonyan motiváljon egy csapatot, de a jó hír az, hogy a menedzsmentet meg lehet tanulni. Mégjobb, hogy az újságíróknak már most is sok készségük van a nagyszerű vezetéshez, kiemelve a jó hallgató képességet, a kapcsolatok könnyed megértését, valamint a méltányosságot és az etika iránti elkötelezettséget.

"Minden kutatásomban azt tapasztaltam, hogy a médiaipar legcsodálatosabb jellemzője a benne dolgozó emberek képessége. Annyira okosak és elkötelezettek, hogy minden más szektorban dolgozó ölne azért, hogy ilyen kaliberű emberekkel dolgozzon együtt" - mondja Kueng. A médiaszervezetek számára ez egy kihívás, hogy felszabadítsák ezt a tehetséget.

Mégis hogyan készülhet fel a 2021-es évre, ha egy csapatot irányít? Kueng azt tanácsolja, hogy kezdje azzal, hogy megérti, hol tartanak most a kollégáik készségei, a törekvések és mentális egészségük tekintetében. A világjárvány mindenkit másképp érintett, ezért ne feltételezzük azt, hogy képbe vagyunk a másik helyzetével, inkább érdeklődjünk minden esetben. A legfontosabb és ez mindenkire vonatkozik, csökkentse a teendőlistáit, hogy megbizonyosodjon arról, hogy nem megy tönkre.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!