mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kosár Zoltán
Kosár Zoltán
Media Balance Kft.
értékesítési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Tényleg eladó a Los Angeles Times?
2021-03-22 10:06 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Wall Street Journal szerint igen- ellenben Dr. Patrick Soon-Shiong nemleges válasszal szolgált. Kinek lehet igaza?

A napokban, amikor is keleten a piacok már zárásra készen álltak, a Wall Street Journal sokkoló hírről számolt be, miszerint Dr. Patrick Soon-Shiong el akarja adni a Los Angeles Times és testvérlapját, The San Diego Union-Tribune lapjait. Amiket nem egészen három éve vett meg 500 millió dollárért.

A hír alig ülepedett le amikor Soon-Shiong megérkezett a válasszal, hogy nem tervezi eladni lapjait. A Journal erre kijelentette, hogy kiáll az igazáért. De vajon kinek lehetett igaza?

Anélkül, hogy mélyen elemeznénk Soon-Shiong twitter nyilatkozatát, úgy tűnik, hogy van némi érdekesség a történetben. Egyelőre egy összetett terjeszkedési tervet folytatna valamint új célokat tűzött ki, de ezek megvalósításától a vártnál nagyobb büntetések és veszteségek tartják vissza. A helyzeten a világjárvány csak rontott.

Soon-Shiong még jelen van a piacon, amíg úgy nem dönt, hogy kilép. Mondjuk ha egy vonzó ajánlatba ütközik és az átmegy az összes szabályozási és finanszírozási akadályon, nem is kizárt.

Általában a "lehetőségek feltárása" nevezetű kód jelenti azt, hogy az eladó ki akar szállni, amit egy tisztességes ajánlati árért meg is tesz. Azonban akad néhány felfedezés, aminek a végén nincs eladás - például, ha az eladó úgy gondolja, hogy az ajánlati ár túl alacsony és jobbra számított.

A Journal tapasztalt média riportere, Lukas Alpert - a részletes kutatással kerül a befektetési közösségbe. Ő és szerkesztői nem foglalkoznának egy ilyen hangsúlyos hírrel, ha nem volna rá komoly okuk.

"Mr. Soon-Shiong erősen összpontosította erőfeszítéseit az immunterápiás cégére, hogy kidolgozzon egy Covid-19 vakcinát, emiatt kevesebb ideje jutott a Times-ra. Viszont a Covid járvány hatására valóban visszatért a laborba.

Ugyan már, ki gondolna arra, hogy a Journal, sziklaszilárd belső forrás nélkül publikáljon bármit is?

Mindenesetre nehéz lehet mindig friss és izgalmas híreket közölni hagyományos újságtulajdonosként, de a lehetséges vásárlók átugorják az akadályt.

Ha az Alden Global Capital a Times-t egyesítette magát az Orange County Register-rel és a Southern California News Group-al, akkor 16 millióan vannak a legnagyobb amerikai piacon. Hasonlít egy üzletláncra.

Vajon egy ilyen kombináció túljuthat a monopóliumellenes szabályozókon? Ez semmiképpen sem biztos. Még akkor sem, ha az Igazságügyi Minisztérium elfogadta a döntést és a magánérdekek ellen pert indíthatnak, és így akár hónapokig, akár évekig is elhúzódhat bármely ügylet kötés teljesítése.

Sötét ló a Hearst-ot figyeli - egy hatalmas, magántulajdonban lévő társaság, jelentős szórakoztatóipari jelenléttel és erős újságmegosztással van jelen. Nem beszélve arról, hogy a San Francisco Chronicle tulajdona alatt áll, amely szépen párosul Los Angeles domináns lapjával.

Lehet, hogy még több üzletváltozat is lehetséges - például valahogy lehúzza az Union-Tribune-t, ahogy az Alden tette a Baltimore Sun-nal múlt héten, amikor elfogadták a Tribune Publishing megvásárlási ajánlatát.

Soon-Shiong, a Journal szerint, úgy véli, hogy a lapok jobban mennének, ha egy nagyobb médiacsoport részei lennének. Ez nagyszerű ok az eladásra. A stratégiai tervezési gyakorlatok valószínűleg azt mutatják, hogy a vállalatnak sokkal több tőkére és talán új vezetőre is szüksége van. Önálló működés esetén brutális költségei vannak a láncvilágban, ami valószínűleg azt jelenti, hogy valaki más jobban végzi ezt a feladatot, mint a Soon-Shiong. Pontosan ez volt az oka annak, hogy a Graham család eladta a Washington Postot Jeff Bezosnak. Olyan messzire mentek, amennyire csak tudtak.

Megfontolandó, hogyha Soon-Shiongnak el kell adnia a Tribune Publishing nagy részesedését az Alden-ügyletben, és ki kell töltenie a kaliforniai papírok egyikét vagy mindkettőt, az óriási nyereséget termelne nagy méretű biotechnológiai kutatásához.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!