mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Bánki Tamás
DrLinkedin
Alapító, Tulajdonos, Linkedin tréner


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Zöld fogadalmak karácsonyra
2021-12-14 11:23 [Marketinginfo.hu]

Minden évben kapunk ajándékba olyan tárgyakat, amelyeket utána nem használunk, és sajnos a polcon vagy a szekrényben porosodnak évekig.

Felmérések szerint csak minden 10. európai emlékszik arra, hogy előző évben milyen ajándékokat kapott. És mindezért hány és hány kabátban izzadós, hosszú órát töltünk a plázákban, boltokban? És nemcsak a mi erőfeszítéseink vesznek így kárba, hanem az egyes tárgyakhoz használt alapanyag, az előállításhoz, szállításhoz felhasznált energia és nyersanyag is. Például egy darab pamut póló előállításához 2700 liter víz szükséges. Továbbá, az elkészített termék szállítása a forgalmazási helyekre óriási környezetkárosító hatással jár - gondoljunk csak a légi- vagy közúti teherszállításból fakadó kibocsátásokra.

Fogadalmakkal teli zöld karácsonyt mindenkinek!

Mit szólnátok, ha megreformálnánk idén az ajándékozási szokásokat? Válasszunk a fenntarthatóbb meglepetések közül, adjunk élményeket, programokat. Egy lávaköves masszázs élménye talán jobban megmarad valakiben, mint egy újabb kenyérpirító (egész biztos, hogy már van neki egy). Ha igazán újítók szeretnénk lenni, akkor "zöldítsük" be az ajándékokat is! Az Európai Bizottság kezdeményezése, az európai éghajlati paktum keretében ugyanis már fenntartható fogadalmakat is tehetünk. Mit szólnátok, ha a környezetvédelemre nyitott barátokkal, családtagokkal egy közös fogadalomtétellel ajándékoznátok meg egymást? A hivatalos honlapon 16 olyan téma található meg, amely alapját képezheti az elköteleződésnek. Ezek közül egy pár igazán aktuális téma:
 
  • élelmiszerhulladék csökkentése,
  • a használati tárgyak újrahasználata és megjavítása,
  • tartós ruhatár kialakítása


Ha mégis kézzel fogható ajándékot vennénk, akkor inkább helyi termelőtől, művésztől érdemes vásárolni, elkerülve a szállításhoz kapcsolódó környezeti terhelést.

Tudatos csomagolás és díszítés

Ha kevesebb tárgyi dolgot ajándékozunk, kevesebb csomagolásra is lesz szükség, így - biztos, ami biztos alapon - nem veszünk 3x annyi csomagolópapírt, mint amire szükség lenne. Ezt nem csak a pénztárcánk, hanem a környezet is meghálálja. Ha mégis a csomagolás mellett döntenénk, többször felhasználható ajándékzacskót is választhatunk, biztos lapul néhány a lakásban arra várva, hogy újra használjuk. Kreatív ötletként kendőbe is csomagolhatunk a Furoshiki japán módszerrel. Sőt, itt egy szép kendő még az ajándék része is lehet!

A karácsonyi dekoráció terén is érdemes elmozdulni a fenntarthatóbb irányba. Ahelyett, hogy minden évben újabb és újabb adagot veszünk, használjuk újra a korábbi évekről maradt díszeket, anyagokat! Igazán karácsonyi hangulatot lehet teremteni égősorok segítségével, válasszuk ezekből az újratölthető, LED-es változatokat!

Ne menjen kárba a megvásárolt alapanyag és a megfőzött étel!

Töltött káposztából és beigliből sosem elég, de sokszor esünk túlzásokba. Az ételpazarlás elkerüléséhez érdemes csak annyit főzni, amennyit meg is tudunk enni. Ha ezt mégsem sikerült megvalósítanunk, a hűtőbe téve másnap vagy harmadnap is ehetünk belőle ebédre vagy akár le is fagyaszthatjuk, hogy még hetekig élvezhessük a karácsonyi ízeket. Ha van idősebb, magára maradt szomszéd, kedves ötlet lehet megosztani vele egy-egy adag számunkra már felesleges ételt. Már az alapanyagok vásárlásakor is lehetünk tudatosak: próbáljuk meg csak azt megvenni, amire tényleg szükségünk van, és annyit, amennyi az előző évek tapasztalatai alapján elegendő lesz az ételek elkészítéséhez. Érdemes bevásárlólistát írni, hogy mit is kell vásárolnunk. Vigyázzunk arra, hogy ne romoljanak meg a vásárolt termékek, ehhez fontos a megfelelő tárolás a csomagoláson található instrukciók alapján. Érdemes tájékozódnunk a "minőségét megőrzi" és a "szavatossági idő" jelölések jelentéséről is, mielőtt kidobnánk az ételeket. Emellett, amennyiben tehetjük, fontoljuk meg a csomagolásmentes vásárlás lehetőségét is.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!