mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Fehér Marton
Fehér Márton
Online Marketing Akadémia
Tréner, Google-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az orosz RT televízió németországi leállítása
2021-12-22 09:21 [MTI + Mediainfo.hu]

A német kormány az orosz állami RT DE német nyelven sugárzó televízió leállításával folytatja az információs térben a tisztogatás gyakorlatát.

Ezzel tudatosan vezeti rá Oroszországot a szükséges válaszintézkedések meghozatalára - írta Marija Zaharova orosz külügyi szóvivő közzétett kommentárjában.

Zaharova arra reagált, hogy Németországban szerdán blokkolták az RT DE műholdas tévéadást, amelyet az orosz médiaszolgáltató, a szerb hatóságok segítségével, "a határokon átnyúló televíziózásról szóló európai egyezménynek megfelelően" kiadott engedély alapján indított el. A szóvivő rámutatott, hogy Németország is aláírója a vonatkozó nemzetközi dokumentumnak.

"Ily módon minden okunk megvan rá, hogy a hivatalos Berlin tevékenységét cáfolhatatlan bizonyítéknak tekintsük arra, hogy eredendően meghatározó szerepet játszott az orosz tömegtájékoztatási eszközökre változatos módszerekkel történő többéves nyomásgyakorlás és az alkalmazottjaik zaklatásának megszervezésében" - mondta.

Zaharova azzal vádolta meg Berlint, hogy a demokratikus társadalom alapelveit "durván semmibe véve és a nemzetközi jogból eredő kötelezettségeit megsértve" akadályozza a polgárokat az alternatív információforráshoz történő hozzáférésben. Elfogadhatatlannak nevezte azt a gyakorlatot, hogy egy műhold-üzemeltetővel szemben kényszert alkalmazzanak, megkerülve a vonatkozó egyezményben rögzített vitarendezési eljárásokat.

A történteket Zaharova "célirányos, politikai indíttatású médiaszegregációnak" és "nyilvánvaló cenzúrának" minősítette. Kifogásolta, hogy az olyan jogvédő intézmények, mint az ENSZ, az Európa Tanács és az EBESZ szakosított szervei, szemet hunytak a történtek felett.

Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője az NTV orosz csatornának nyilatkozva "új cowboyvalóságnak" nevezte, hogy az illetékes német médiafelügyelet elrendelte RT DE európai sugárzásának lekapcsolását. (A műsor az interneten és telefonos alkalmazásban továbbra is elérhető.) Peszkov szerint Moszkvának reagálnia kell az ilyen lépésekre, mert, mint mondta, "egy egész európai tömegtájékoztatási eszköz blokkolása ellentétes magával az európai szellemiséggel, az EBESZ összes normájával és elvével, és mindennel, amivel csak lehet".

A TASZSZ hírügynökség háttér-összefoglalója szerint a luxemburgi médiahatóság augusztus közepén megtagadta az RT-től a német nyelvű sugárzási engedélyt, arra hivatkozva, hogy a német nyelvű szolgálat munkatársainak jelentős része Berlinben dolgozik, ezért a német közönség számára terjesztett tartalmak az NSZK joghatósága alá tartoznak. Az RT szerint a berlin-brandenburgi regionális média- és hírközlési hatóság (Medienanstalt Berlin-Brandenburg - MABB) arra kényszerítette az Eutelsat 9B európai műhold-üzemeltetőt, hogy távolítsa el platformjáról a moszkvai stúdiókból sugárzott, német nyelvű RT DE tévécsatornát. Az RT sajtószolgálata közölte, hogy a társaság jogellenesnek tartja a szabályozó német hatóság eljárását, és kifejezte reményét, hogy a döntést bírósági úton felül fogják vizsgálni.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!