mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hernádi Gábor
Hernádi Gábor
HD marketing, Star Network
Ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Legyél te a kvízjátékok hőse! (x)
2022-01-21 10:17 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Ahogy megjelentek a kereskedelmi televíziócsatornák, egyre több adón mentek esténként különféle vetélkedők, kvízek. A legtöbb esetben egy kiválasztott játékosnak volt lehetősége arra, hogy szerencsét próbáljon.

Voltak azonban olyan játékok, amely során be lehetett telefonálni, így aktívan részt lehetett venni a játékban. Sőt, akár értékes nyereményekre is szert lehetett így tenni. Persze a legtöbben a játék élményéért vágtak bele a kalandba. A mobiltelefonok elterjedésével aztán SMS-ben lehetett bizonyos kérdésekre válaszolni.

Ahhoz, hogy valaki részt vehessen ezekben a vetélkedőkben, áldozni kellett valamennyi pénzt, legalább a hívás vagy az SMS árát. Ráadásul kötött időben voltak a műsorok, ami a munkával vagy az egyéb teendőkkel nem feltétlenül egyeztethető össze. A jó hír azonban, hogy ma már sokkal rugalmasabb keretek között játszhatsz kvízekkel, gyakorlatilag ingyen! Mutatjuk, hogyan!

Általános kvízek a neten

A kvízjátékok közül az egyik legizgalmasabb formátum, amikor vegyesen érkeznek a kérdések, nem kifejezetten egy téma köré csoportosulva. Az ilyen kvízeket szinte nem is lehet megunni.
A Keresztlabda weboldalán számos ilyen általános kvízt találsz, hetente többet is feltöltenek a szerkesztők. Nem olyan régen egy olyan kérdéssor került fel, amelyik a világmárkák logóinak színei kapcsán készült. A Chrome böngésző logóját biztosan ismered, de meg tudnád mondani, hogy milyen színekből tevődik össze? Lehet, hogy napi szinten használod a Vibert, de vajon meg tudnád mondani, hogy a logója kék, lila vagy zöld?

A kérdések között vannak könnyebbek és nehezebbek is. A Twitter madarának színét valószínűleg kapásból tudod, na de azt, hogy melyik szín nem szerepel a Microsoft logójában, már jóval nehezebb lesz megmondanod! Talán azon is kell majd jó néhány másodpercet töprengened, hogy a vadonatúj Messenger logója milyen színekből tevődik össze, mint ahogyan azon is, hogy az új Instagram logójában milyen árnyalat nem látható.

Mindent fejből kell tudni?

Nem, dehogy is! Senkitől sem lehet elvárni azt, hogy minden kvízkérdésre tudja a választ emlékezetből. A játékok úgy épülnek fel, hogy minden kérdés esetén van egy kép, amelyhez tartozik több válaszlehetőség is, általában három. Így ha nem vagy biztos a dolgodban, mindig segítenek az opciók és a fotó, végső soron pedig akár tippelhetsz is.

A szóban forgó konkrét kérdéssor esetén az alkotók a logót megmutatják szürkeárnyalatos formában, így könnyebb egy kicsit felidézned, hogy milyen színekből tevődhet össze. Természetesen a segítségekkel egy kicsit könnyebb a dolgod, de azért jócskán akadnak olyan fejtörők, amik esetében alaposan meg kell tornáztatnod az elmédet, ha nem csak vakon szeretnél találgatni!

Mindig érdemes kizárásos alapon gondolkodni szorult helyzetben, mert a válaszlehetőségek között általában akad egy kakukktojás.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!