mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Berényi Konrád
Berényi Konrád
Onlinemarketing.hu Kft.
vezető tanácsadó


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Hogyan legyen kifogástalan a hirdetési szöveged?
2022-03-25 10:39 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Egy hirdetésnél a maximumra kell törekednünk, a bizalom és az elköteleződés a márkánk, termékünk iránt itt kezdődik. Egy elírás, egy helyesírási hiba vagy egy rossz első benyomás romba dönthet mindent.

Mi múlik a hibátlan szövegen?


A közösségi médiában való hirdetés tartalma amellett, hogy figyelemfelkeltő és ütős, bizony legyen hibátlan szövegezésű is! A kifogástalan hirdetési szöveg önmagában félsiker, olyan tartalom, amely megmozgatja az érdeklődőket.

Két fő tartalmi eleme a szöveg és a vizuális megjelenés. Egy kimagasló kreatív mellett a szövegezésben egy elütés, egy helyesírási hiba vagy egy kurtán-furcsán megírt mondat rendkívüli mértékben visszavetheti az eredményességet, a vállalkozás megítélését.

Tippek, amikre figyelj!

Amikor gépelünk, nincs olyan ember, aki a sietség hevében ne nyomna félre a billentyűzeten, de egy helyesírási hiba kifejezetten hitelt romboló tud lenni! Az látszik ilyenkor, nem foglalkoztunk a szöveggel eleget, csak gyorsan megcsináltuk. Egy szarvashiba, akár konzekvensen többször is egy szövegben pedig nagy csalódás.

Néha talán a fáradtságtól alig látunk szövegíráskor, így könnyen beleesünk olyan banális hibákba, minthogy felcseréljük a zöngés és zöngétlen mássalhangzókat. Nehézség lehet, hogy észre sem vesszük, ha nem figyelmesen olvassuk ellenőrzéskor.

A logikai kapcsolatok elengedhetetlenek mind mondaton belül, mind pedig a teljes szöveg estén. Mondaton belül a szórend határozza meg a lendületet, valamint a bekezdések között az összefüggést, azaz a vége készítse elő a következő elejét.

Egy hirdetésnél még inkább frappáns szövegekre van szükség, amelyekhez ajánlott a megszokott, elcsépelt szavak helyett egy-egy szinonimát használni, sokkal élvezetesebb és szembeötlő lesz.

Azt, hogy a szövegíráson kívül a megjelenés mennyire számít, a Follow Marketing is hangsúlyozza minden social media tanácsadás alkalmával. Átláthatónak kell lennie, megfelelően tagoltnak, és bátran használjuk az emojikat is! Felsorolásnál rendezzük a rövidebb-hosszabb sorokat, és váljon az egész összkép kellemessé, vezesse a szemet!

Ellenőrzés, ellenőrzés...


Amellett, hogy magunk átolvassuk a megírt szöveget, érdemes megkérni valakit, hogy szűz szemmel tegye ezt meg, általában ilyenkor kibuknak az elütések, logikai bukfencek.

Ha nincs erre lehetőségünk, akkor a szöveget kezdjük el visszafelé olvasni! Ez meglepő technika, de hatásos a szöveg tartalmának, szavainak helyességének ellenőrzésére, könnyebben észrevehetőek a hibák.

Amennyiben van időnk, javasolt pihentetni egy kicsit, majd pár órával, egy nappal később ellenőrizni, ha szükséges, más megfogalmazásra cserélni, változatosabbá tenni a magasabb minőség érdekében.

A hibátlan hirdetések elkészítéséhez a vizuális tartalom mellett szánjunk időt, energiát a szöveg megírására, átgondolására és a kiváló megjelenítésére is!

(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!