Élesedik a verseny a munkaerőpiacon
2022-11-07 09:01

Egyes pozíciókban már 20%-ot meghaladóan nőttek a jelöltek bérigényei az elmúlt néhány hónapban.

Bauer András
Budapesti Corvinus Egyetem
egyetemi docens
szakmai partnereink:











kommunikációs partnereink:
|
|
EFOTT-kutatás
2022-12-13 09:44 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Felértékelődtek a személyes kapcsolatok a Z-generációs fiatalok számára a világjárvány hatására.
A digitális bennszülöttként számontartott Z-generáció számára fontosabbak a személyes kapcsolatok a koronavírus-világjárvány óta, mint előtte bármikor - derül ki az EFOTT fesztivál megbízásából készített felmérésekből. Az 1990-es évek közepe után született fiataloknál a sztereotípiákkal ellentétben felértékelődtek az élő, valódi találkozások, a közös programok az online kapcsolattartással szemben.
"Inkább egy jó társasággal vegyek részt egy unalmas eseményen, mint egyedül egy izgalmason" - vallja az 1990-es évek közepén született Z-generáció egyre több tagja. Az EFOTT fesztivál több mint 1000 fős mintán készített hallgatói felmérése és a NEST Communications ügynökséggel közösen lebonyolított fókuszcsoportos kutatása alapján a világ első globális és digitális nemzedékének tartott Z-generáció tagjai számára a koronavírus-világjárvány egyik legfontosabb következménye a személyes kapcsolatok felértékelődése.
"A tizenéves és huszonéves fiatalokban a koronavírus-világjárvány hatásai következtében a korábbinál sokkal erősebb az igény a valódi kapcsolódásra és az élő találkozásokra. Akár egyetemistaként, akár fiatal munkavállalóként élik életüket, legtöbbjük számára szinte alapélménnyé vált a pandémia idején az egyedülléttől való szorongás" - fogalmaz Budai Marcell, az EFOTT sajtófőnöke.
Úgy tapasztalja: a Z-generációt ugyan digitális bennszülöttekként ismerjük, szociális kapcsolatok tekintetében azonban egyértelműen az offline, valós, élő találkozások élveznek előnyt az online kapcsolatokkal, kapcsolattartással szemben. A kutatás résztvevői úgy nyilatkoztak: szabadidejük nagyjából kétharmadát barátaikkal töltik, és csak ezeknek az eseményeknek a szervezése zajlik különféle online platformon, elsősorban a Facebook Messengeren. Újra felértékelődtek olyan közösségi élmények, mint a gólyatáborok - melyek a tavalyi évben szinte kivétel nélkül telt házzal mentek -, a kiscsoportos órák, a közös utazások és szabadidős programok. Az élő kapcsolatok felértékelődésének pedig az is fontos következménye, hogy a jelenlegi trendek szerint a programválasztásban vagy akár a vásárlási döntésekben is sokkal hangsúlyosabb a barátok, organikusan szerveződő közösségek véleménye.
Az EFOTT, az egyetemisták fesztiváljaként egész évben igyekszik megteremteni a közös találkozás, az együtt töltött személyes idő lehetőségét a fiatalok számára, és nyári fesztiválja mellett egyre nagyobb figyelmet fordít az ilyen programokra is év közben - hangsúlyozza Budai Marcell, példaként említve a SzezON Évnyitó rendezvényt, az EFOTT Winterbreak sítábort, a Educatio Szakkiállítást vagy a felsőoktatási ponthatárok nyilvánosságra hozásakor rendezett Pont-Ott Partit.
Kapcsolódó cikkek:
További hírek:
|
|
|
Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?
 |
Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest
|
 |
Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest
|
 |
Körülbelül a 2022-es szinten marad
|
 |
Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest
|
 |
Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest
|
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!
|