mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Magyar Judith
Magyar Judith
SAP AG
kommunikációs igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Korábban kezdtünk vásárolni és többet gondolkozunk
2022-12-13 11:51 [Marketinginfo.hu]

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését.

Mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok, akik már most ajándékokat böngésznek a neten és a boltokban, sőt sokan alaposabban körülnéznek vásárlás előtt, mint korábban. A Bónusz Brigád és a GKID közös kutatásában azt vizsgálta, hogyan vásárolunk idén, miben térnek el szokásaink a korábbi évekhez képest?

Hamarabb, de alaposabban körülnézve

Nos, úgy tűnik, sokan az idővel kelnek versenyre: a kutatásban részt vevő 1339 internethasználó több mint negyede (27%) úgy érzi, hogy a folyamatos áremelkedések miatt korábban kell elkezdeni a beszerzéseket, így talán jobb áron juthatnak a vágyott ajándékokhoz. Szintén az alaposabb átgondolást jelzi, hogy idén a válaszadók közel harmada mondta azt, hogy a korábbinál sokkal körültekintőbb a lehetőségek felmérésekor, és akár ár-összehasonlító oldalakat is használ, hogy a legjobb áron tudja beszerezni az ajándékokat. A gazdasági körülmények hatással vannak a karácsonyi vásárlási szokásokra - mindössze a válaszadók tizede nem tervez változtatni az ünnephez kapcsolódó beszerzési szokásain a körülmények ellenére sem.

A kupon jó választás

Kupont a 25-29 éves korosztályban közel minden ötödik válaszadó fog ajándékba adni, de összességében más korosztályok is szívesen adnak ajándékba élményre vagy más szolgáltatásra felhasználható bónuszt, kupont, hiszen így rugalmasan választhatók az időpontok. Azok közül, akik idén karácsonykor adnak kupont ajándékba, 38 százalékuk élményre beváltható bónuszt, 33 százalék pedig termékkupont fog ajándékozni szeretteinek. A nők körében az élménykuponok a legnépszerűbbek (40%), míg a férfiak inkább a termékkupont ajándékoznak szívesen. (43%) A 30-39 év közötti korosztályban nagyon népszerű ajándék az utazási kupon, több mint negyedük emellett teszi le a voksát idén karácsonykor - a Bónusz Brigád értékesítési adataiból is az látszik, hogy az 1-2 napos utazások, gyors feltöltődések igen népszerűek, akár ajándékbónuszok formájában is.


Akciók, kevesebb ajándék

Más változások is tapasztalhatók a vásárlási szokásokban: a válaszadók 18 százaléka kizárólag akciók ideje alatt vásárol idén. A válaszadók 14 százaléka azt mondta, hogy ebben az évben a korábbinál kevesebb rokonnak/barátnak tervez vásárolni, míg 15 százalékuk bár ugyanannyi embert lep meg, mint tavaly, de nekik kisebb értékű ajándékkal készül.

Bár a Bónusz Brigád és a GKID kutatásából az derült ki, hogy bár a válaszadók alapvetően optimisták, azért rengeteg stresszel járnak az idei ünnepek: a legtöbb embert (33 százalék) az anyagi lehetőségeinek szűkössége tölti el feszültséggel: hogy miből veszi idén az ajándékokat és hogy mennyire megdrágult minden. A válaszadók 7 százalékát a karácsonyi menü ára is stresszeli, de jó hír, hogy a válaszadók közel fele semmi miatt nem aggódik idén sem, sőt minden ötödik válaszadó számára a karácsony semmiféle stresszt nem okoz, kifejezetten örömöt, pihenést, feltöltődést jelent az ünnep.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!