mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kántor Kata
Kántor Kata
GfK Hungária Kft.
média szektormenedzser


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Szépségipari forradalom: a szempilla-hosszabbítás aranykora (x)
2022-12-27 09:13 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Egy érdekes statisztika látott napvilágot a minap, miszerint, ma minden harmadik szépségiparban tanuló fiatal szempilla stylist szeretne lenni, versenyben a sminktetoválással és a műköröm építéssel, háttérbe szorítva az évtizedeken át vezető fodrász és kozmetikus szakmát.

Húsz évvel ezelőtt az emberek még azt sem tudták, mi az a szálankénti szempilla-hosszabbítás, ma pedig az egyik legnépszerűbb és leggyorsabban fejlődő szépségipari szolgáltatás.

Soha nem látott reneszánszát éli a szépségipar. A nők mindent megtesznek a korral elleni küzdelemben, a lehetőségek tárháza pedig sokszorosa a húsz évvel ezelőttihez képest. Manapság nem elég egy jól megválasztott frizura, egy találó hajszín, vagy egy frissítő arckezelés. Hol van már az otthoni körömlakkozások kora?

Olyan időket élünk, amikor a körmünk színe hetekig tart (mindenféle kopás nélkül), amikor a "Szeretlek Sanyi" feliratú tetoválások helyett művészien kivitelezett szemöldök-, száj-, és szemsminkeket készítenek a szakemberek és a spirálokat felváltotta a szálanként épített műszempilla, ami gyakorlatilag felér egy plasztikával, annyira fiatalít!

A filmvászonról a hétköznapokba

De honnan jött a szempilla-hosszabbítás és mit csinál pontosan egy szempilla-stylist? Egészen az ókori Egyiptomig kell visszalapoznunk a szépségipar történelemkönyvét (már ha egyáltalán létezik ilyen), amikor is különböző hosszúságú kefékkel és festékekkel hangsúlyozták szemüket az emberek, amelyeknek akkor szimbolikus jelentősége volt.

Aztán, jóval később az 1900-as évek elején, Amerikában egy filmrendező a mai soros pillához hasonló technikával szerette volna kiemelni egy színésznő szemét. A hatás végigsöpört Hollywood-on, a 80-as évektől pedig betört a műszempilla (ekkor még csak soros változata) a divat világába.

A 2000-es évek nagy változást hoztak, olyannyira fejlődött a technika, hogy kialakult a ma ismert műszempilla-hosszabbítás alapja és húsz év alatt egy önálló iparággá nőtte ki magát, aminek népszerűsége rekordokat dönt.

Mesterségem címere: Szempilla-stylist

Az 1990-es években nem is létezett ez a szakma, ma pedig a szépségszalonok legnépszerűbb szolgáltatása a szálanként épített műszempilla.

A szempilla stylist - ahogy a neve is mutatja - megtervezi vendége számára az építeni kívánt pillasort és azt, hogy épp cicás, vagy nyitottabb hatást szeretne elérni. Természetes 1D-t (azaz 1 szálra 1 műszempillát helyez) vagy látványos, dúsabb volume szettet (1 szálra több műpillát helyez) készít, figyelembe véve az egyén stílusát és arckarakterét.

Az applikáció során minden egyes természetes szálra (ez átlagosan 120 pillát jelent szemenként) helyez egy-egy vagy több műpillát, attól függően, hogy milyen stílust választ a vendége számára. Fontos a szépérzék, az arányok helyes ismerete, na meg a türelem, hiszen itt tized milliméteres pontossággal kell dolgozni, applikálni!

Amerikából Magyarországra

Hazánkban, 2008-ban az akkor még kozmetikusként dolgozó Horvat Krisztina honosította meg a szálankénti szempilla-hosszabbítást és ezzel egyidejűleg vezette be az Xtreme Lashes világmárkát a magyar piacra. Az úttörő amerikai cég által elérhetővé váltak a műszempillák mellett, a különböző - az építést segítő - applikációs termékek is. A piacvezető világmárka alapozta meg idehaza a műszempilla építés kultúráját és a mai napig kiemelten foglalkozik az allergiás, érzékeny szemű vendégek kiszolgálásával. Hipoallergén termékei a világon a legjobb eredménnyel szerepelnek a szenzitív kozmetikumok és műszempilla ragasztók listáján!

Amennyiben szeretnél elmélyülni a szempilla-hosszabbítás világában, vagy szakemberként képeznéd magad, akkor keresd az egyedülálló Xtreme Lashes termékeit!



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!