mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Csermely Ákos
Csermely Ákos
Média Hungária konferenciairoda
vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Továbbra is az informatikus a legkeresettebb szakma a munkaerőpiacon
2023-01-12 12:31 [Marketinginfo.hu + MTI]

Az informatikus az egyik legkeresettebb szakma Magyarországon; több tízezer informatikus hiányzik továbbra is a hazai piacról, miután a távmunka elterjedésével egyre többen helyezkednek el külföldi cégeknél.

Ezt írta a Stylers információ-technológiai cégcsoport, a Grafton toborzócég 2022-es felmérését ismertető közleményében.

Az IT területen állást kereső szakemberek 64 százaléka 3 héten belül el tud helyezkedni a szakmában. Hozzátették, hogy a digitális transzformáció, a szolgáltatások online térbe költöztetése, a kiberbiztonság, a tartós home office feltételeinek megteremtése miatt a magyarországi cégeknek folyamatosan szükségük van az informatikusokra. A digitális gazdaság adja a hazai GDP csaknem 20 százalékát, miközben az IT vezetők szerint az esetek közel kétharmadában éppen a szakemberhiány akadályozza az új technológiák bevezetését.

A tavalyi felmérések szerint a legkiemelkedőbb kompenzációra továbbra is a szoftverfejlesztők számíthatnak - ők bruttó 1,3 -2 millió forint vagy e fölött kereshetnek havonta , egyre nagyobb a kereslet ugyanakkor az üzleti IT területen dolgozó szakemberek iránt is. Ezért a tudásért versenyez a legtöbb vállalat, ugyanakkor az is látszik, hogy egyre több társterületről kapcsolnak be munkaerőt a cégek annak érdekében, hogy enyhítsék a kompetenciahiányt.

"Várhatóan ez a tendencia tovább fokozódik, így például egyre több cég fedezi majd fel és vezeti be a mindennapi működésbe az adatalapú-szemlélet, ehhez pedig olyan szakemberek kellenek, akik egyfajta adatkommunikátorként a technológia nyelvéről az üzleti területek számára is érthetővé és hasznossá teszik a számokat - fejtette ki Gönczy Gábor, a Stylers ügyvezető-tulajdonosa a közleményben.

Megjegyezte, hogy valószínűleg új szakmák nőnek ki a digitális marketing és a felhasználói élmény területén is, ahogy a szolgáltatások egyre nagyobb szelete kerül az online térbe, és mindezeket összefogja majd a mesterséges intelligencia, így az MI-fejlesztők is felzárkóznak majd a legkeresettebb programozók közé.

A szakember szerint jól átgondolt képzési rendszerrel a cégek sikeresen küzdhetnek a szakemberhiány ellen a már meglévő munkavállalók fejlesztésével, ugyanakkor a speciális tudást, különböző programnyelvek ismeretét és több éves tapasztalatot igénylő feladatoknál ez az út nem járható. Erre a problémára reagálva kezd elterjedni a piacon a projektalapon kölcsönzött fejlesztők bevonása.

Egy másik trend az erőforrások optimalizálásában jelentkezik, a low-code platformok (minimális kézi kódolással gyorsan elkészült üzleti alkalmazások) előre programozott elemeket kínálnak a fejlesztőknek, akik így a junior munkaórákat megspórolhatják és a valóban szenior szintű, speciális tudást igénylő feladatokra fordíthatják az értékes idejüket - tette hozzá a közleményben Gönczy Gábor.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!