mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kántor Kata
Kántor Kata
GfK Hungária Kft.
média szektormenedzser


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Jelentősen csökkent az amerikaiak bizalma a hírmédiában
2023-02-16 09:51 [MTI + Mediainfo.hu]

Az amerikaiak fele úgy gondolja, hogy az országos hírmédiumok elsősorban félrevezetni és félretájékoztatni akarják őket, valamint meggyőzni egy bizonyos álláspontról, a Gallup közvélemény-kutatási eredménye szerint.

A megkérdezett amerikai felnőttek csupán negyede véli úgy, hogy az országos hírcsatornák szándéka nem a közönség meggyőzése egyetlen álláspontról.

A válaszadók 52 százaléka nem értett egyet azzal az állítással, hogy az országos jelentőségű híreket közvetítő médiumok a nézők, hallgatók, olvasók érdekeit tartják szem előtt, és csupán 23 százalékuk gondolja úgy, hogy a média az ő érdeküket szolgálja.

Az is kiderül a felmérésből, hogy a demokrata párti választók általánosságban jobban hisznek a hírmédiumoknak, míg a republikánus pártiak bizalma valamivel kevesebb, viszont a magukat függetlennek mondó szavazók körében a bizalmatlanság jelentősen megnövekedett. Összességében az amerikaiak 55 százaléka lát nagy mértékű politikai elfogultságot az események feldolgozásában, miközben 2017-ben ez az arány még csak 45 százalék volt.

Az amerikaiak hírfogyasztásában az elsődleges forrás az internet. Az emberek 58 százaléka a világhálóról tájékozódik, 31 százalékuk a televízióból, hét százalék pedig a rádióból értesül a világ eseményeiről. Újságokból és magazinokból az emberek három százaléka szerzi be az információt.

A 18-25 éveseknek viszont már a 88 százaléka az internetet használja elsődleges hírforrásként - derül ki a Gallup közvélemény-kutató cég és a Knight Foundation közös felméréséből, amelyet 2022 nyarán készítettek 5563 amerikai felnőtt megkérdezésével.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!