mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kádár Tamás
Kádár Tamás
Sziget Kft.
cégvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A nők ugyan tudnak maguknak virágot venni, de jobban szeretnek kapni
2023-03-07 09:39 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Egyetlen nap alatt az átlagos havi forgalom több mint harmadát termelik a virágboltok március 8-án. A legfontosabb ügyfeleik a 35 évesnél idősebb férfiak, akik a teljes nőnapi bevétel több mint felét hagyják náluk.

Meggondolatlan kiadásokról nincs azonban szó: az egy vásárlás során elköltött összeg nem tér el az átlagostól. A nők - nem meglepő módon - nőnapon sokkal kevesebb virágot vesznek, mint egyébként.

A nőnap nem a virágvásárlásról, hanem a női egyenjogúságról, a nők egyenlő emberi jogairól szól - hívja fel a figyelmet Blaumann Debóra, az Erste Marketing és PR területének vezetője. Az Erste munkavállalóinak több mint 60 százaléka nő. A pénzintézet kultúrája, mindennapok része a törődés, a sokszínűségi és integrációs alapelvek biztosítják minden egyes kolléga megbecsülését Az Ersténél éppen emiatt a rugalmas munkavégzést támogatják, többek között 60 százalékos a home office aránya, de a pénzintézet munkatársainak lehetőségük van ennél nagyobb arányban is otthonról dolgozni távmunka keretében. A társaság ezen felül részmunkaidő vállalását is biztosítja: a munkavállalók 8 százaléka ebben a formában teremti meg a magánélet és a munka egyensúlyát. Ezek a lehetőségek mind a női, mind a férfi kollégák esetében nagy segítséget nyújtanak abban, hogy az otthoni munkamegosztás egyenlőbb legyen, akár a gyerekek neveléséről, akár házimunkáról van szó.

A nőnapot Magyarországon a szocialista időszak kötelező ünnepségei tették a virágvásárlás napjává. Ugyan a női egyenjogúságért folytatott küzdelem a kezdeti időszakban összeforrt a munkásmozgalommal, a nőnap azonban - a magyar közhiedelemmel ellentétben - nem kommunista ünnep, és a virágvásárlás sem feltétlenül kötődött hozzá. Az olasz feministák választották a mimózát a nőnap jelképének 1946-ban, mint az erő és az érzékenység szimbólumát. Ma már azonban a nőnapi kínálatban a mimóza nincs igazán jelen.

A nőnap a virágboltosok számára mindenesetre az év kiemelt napja. Az Erste ügyfelek kártyás kiadási szokásait vizsgálva kiderül: ilyenkor virágboltokban a rendes havi forgalom harmadát költik el egyetlen nap alatt. A virágboltok legfontosabb vevői ezen a napon a 35 évesnél idősebb férfiak, akik ragaszkodnak a hagyományokhoz: ők adják a forgalom valamivel több mint kétharmadát.

A nők március 8-án sokkal kisebb összeget költenek el virágra, mint más napokon, míg a férfiak az átlagosnak a dupláját. Egyszerűen sokkal többen mennek el ilyenkor egy csokorért, mint máskor: a vásárlások átlagos összege nem, a tranzakciók száma azonban jelentősen emelkedik.

A virágbolti költéseiket nőnapon a legifjabb férfiak emelik a legjobban: a 26 év alattiak ilyenkor háromszor annyit is kifizetnek a virágboltokban, mint egyéb napokon. Ez azonban csak azért van, mert egyébként alig vesznek csokrokat. A 26-35 éves férfiak már gyakrabban megfordulnak virágboltokban, de nem olyan sűrűn, mint a náluk idősebbek. A korosztályos különbségek a nőknél is látszanak: a fiatalok nagyon keveset költenek virágboltban, míg az X generáció női tagjai már komolyabb vásárlói réteget alkotnak - de ők sem nőnapon.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!