mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A matematikatanítást támogató társasjátékot fejlesztettek ki a Pécsi Tudományegyetemen
2023-03-27 11:46 [MTI + Mediainfo.hu]

A matematikatanítást támogató társasjátékot fejlesztett ki a Pécsi Tudományegyetem (PTE), együttműködve a Piatnik Budapest Kft.-vel - közölte a PTE az MTI-vel.

A Dienes Mathlab matematikatanítási társasjátékcsomag egyszerre alkalmas otthoni és oktatási felhasználásra. A fejlesztés során szín- és formavilágában is vonzó játékkészleteket alakítottak ki, amit a gyerekek szívesen vesznek kézbe oktatási környezetben is. Ebben a komplexitásban eddig nem állt rendelkezésre a tanításban felhasználható, professzionális megvalósítású matematikai eszközkészlet - írták a közleményben.

A matematikai társasjátékcsomagnak két része van, az "Erdők játéka" és a "Ki jut a várba", ezeket úgy tervezték, hogy a tanulók használják tanulásra, ne pedig a tanár demonstrációra.

A PTE fenntartója, az Universitas Quinqueecclesiensis Alapítvány tavaly 120 millió forinttal támogatta az egyetem kutatói pályázatát (Proof of Concept), amelynek célja a pécsi egyetemen születő szellemi termékek mielőbbi hasznosítása a piaci, gazdasági környezetben. Ezek között az egyik támogatott pályázat volt a Dienes MathLab.

A játékok 2022 szeptemberében forgalomba kerültek a Piatnik Kft. értékesítési rendszerében, és már az első negyedévben több mint 2100 darabot értékesítettek belőlük.

A közlemény kitér arra, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) kezdeményezésével a játékkészleteket 1000 példányban kiosztották 50 magyar nyelven tanító iskolának (belföldön és a határontúli területeken), valamint továbbképzést tartottak a programban oktató tanároknak.

A fejlesztés a Magyar Innovációs Nagydíj pályázaton kiemelt elismerésben részesült.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!