mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Gáll Zsolt
Insomnia Middle East WLL
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Mit tehetünk, ha törölték a járatunkat? (x)
2023-05-11 09:27 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az utazás mindig örömet okoz az emberek számára. Jó néha kiszakadni a megszokott, sokszor szürke hétköznapokból.

Viszont ez a nagy öröm könnyen vehet egy 180 fokos fordulatot. Hiszen a legrutinosabb utazókkal is előfordul, hogy lekésik a repülőt, vagy törlik a járatot.

Mivel a legtöbben autóval mennek a reptérre, fontos egy dolognak kiemelt figyelmet szentelni. Mindig gondoljunk a reptéri parkolás megoldására!

Hol is csúszhatunk el az idővel?

Vegyük sorra, hogy mik azok a dolgok, amiket sokan nem vesznek figyelembe az utazás előtt. Ezek az apró dolgok okozhatják, hogy lekéssük a repülőjáratunkat.
 
  • Nem tankoljuk meg az autót, csak az utazás előtti napon.
  • Az utazás előtti utolsó pillanatokra halasztjuk a bepakolást.
  • Az utolsó pillanatban érkezik a taxi.
  • Nem számolunk a belvárosban szokásosan kialakuló dugóval.
  • Elbízzuk magunkat és azt gondoljuk, ráérünk egy órával hamarabb a járat indulása előtt kiérni a reptérre.
  • Nem találunk megfelelő parkolóhelyet. Persze ez a lehetőség akkor áll fenn, ha nem foglaltunk előre parkolót a Reptéri Parkoló Centrum weboldalán.


A leggyakorlatiasabb utazók fejében is sokszor átfutnak a gondolatok, hogy minden be van-e pakolva, vagy meg van-e minden, ami szükséges. De ha belegondolunk, egy utazáshoz nem kell más, csak egy útlevél vagy egy személyi igazolvány. Ezeken kívül bármi megkapható. Persze a legjobb, ha úgy fogjuk fel a dolgot, hogy ha valamit elfelejtettünk, akkor biztosan nincs is rá nagy szükségünk.

Mi történik, ha törlik a járatunkat?

Az első fontos dolog, ha bekövetkezik az egyik legrosszabb eset, hogy törik a járatunkat, akkor mindig éljünk a jogainkkal. A jogszabályok kimondják, hogy ha nem tudunk eljutni az úti célunkra, mert nagymértékű késés, túlfoglalás vagy járattörlés történik, akkor a légitársaságnak kötelezően vissza kell adnia a repjegy vételárát. Az a lehetőség is fennáll, hogy másként juttatnak el ilyen esetben az úti célunkhoz. Persze az utóbbinak is vannak feltételei. Ilyen például, hogy a kiindulási reptér az Európai Unió területén helyezkedik el, vagy uniós, norvég, izlandi vagy svájci légitársasággal érkezünk az Unió területére.

Sokan ilyenkor egyből rohannak, hogy kártérítést igényeljenek, de fontos tudni, hogy ennek is vannak ám kritériumai. Ha bármiféle rendkívüli eseménynek köszönhetően, például baleset, sztrájk vagy rossz időjárási viszonyok miatt nem tud a repülőgép felszállni, de időben tájékoztatást ad a légitársaság, akkor nem kaphatunk kártérítést. Továbbá, ha más helyettesítő járat elérhető hasonló időpontra, akkor sem vagyunk jogosultak a kártérítésre. Viszont nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy legyen szó bármilyen rendkívüli eseményről, ami miatt törlik a járatunkat, akkor is köteles a légitársaság megfelelő tájékoztatást adni az utasok számára.

Ezek olyan dolgok, amikkel jó tisztában lenni, mielőtt repülővel útnak indulunk. Így könnyedén elkerülhetjük a járat lekésését, és felelősen tudunk dönteni egy járattörlés esetén is.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!