Toborzási stratégiák az építőipari vállalkozások számára
2023-06-21 11:03 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Az építőipar egy olyan szektor, amelynek hol az nehezíti meg a helyzetét, hogy nincsen munka, hol pedig az, hogy nincsen elég szakember.
Mostanában inkább az utóbbi van napirenden. Sőt, olyannyira rossz a helyzet, hogy a cégek közel 50%-a küszködik ezzel a problémával, amelyben a világjárvány is nagyban közrejátszott.
Ha tehát továbbra is a növekedésre és a fejlődésre törekszünk, akkor kritikus fontossággal fog majd bírni az, hogy egy hatékony toborzási stratégiával rendelkezzünk, amelynek a megvalósításához a mai cikkünkben adunk néhány tippet.
Hirdessünk különböző állásportálokon!
Bár a közösségi média szerepe egyre nagyobb a toborzásban, de az állásportáloknak is van még létjogosultsága. Főként akkor, ha a népszerűbb és a kisebb webhelyeken egyaránt hirdetünk. Ez utóbbira remek példa a FüzesabonyÁllás
https://fuzesabonyallas.hu/allasok/epitoipar-epiteszet aloldala.
Aknázzuk ki a szájról-szájra marketingben rejlő lehetőségeket!
A LinkedIn-en még 2015-ben jelent meg egy tanulmány, amely arra a következtetésre jutott, hogy a fogyasztók 92%-ánál a korábbi vásárlók véleménye nagyban befolyásolja azt, hogy megveszik-e az adott terméket, illetve szolgáltatást, vagy sem. Nos, a toborzás sem kivétel ez alól.
Ezért is érdemes a jelenlegi alkalmazottakat valamilyen bónusszal vagy extra juttatásokkal arra motiválni, hogy írjanak minél több véleményt a vállalkozásról a különböző online felületeken, és ajánlják a céget az ismerőseiknek is.
Végül pedig hozzunk létre egy hatékony karrieroldalt!
Hiába hoztunk össze egy nagyszerű hirdetést, küldtünk ki egy csomó emailt, és ösztönöztük arra az alkalmazottainkat, hogy osszák meg az üresedésről szóló állásajánlatot, ha a vállalkozásunk karrieroldala nincsen jól felépítve.
Ez az oldal legtöbbször egy konkrét álláslehetőség meghirdetésére jön létre, néhol azonban több állásajánlat is megtalálható rajta. De emellett egyébként sokszor előfordul még az is, hogy a vállalatok az önéletrajzok gyűjtésére használják, amelyből saját adatbázist építenek.
A karrieroldallal kapcsolatos leggyakrabban előforduló hibák között említhető például az, hogy az oldal nem rendelkezik keresőbarát kivitelezéssel, nehéz megtalálni az interneten, túl sok állásajánlat van rajta megjelenítve, vagy a megjelenített állásajánlatok szűkszavúak, és hiányzik belőlük a konkrét munkaköri megnevezés.
Ahhoz tehát, hogy megnyerjünk egy jelöltet fontos, hogy ezeket a dolgokat mi ne kövessük el. Továbbá a hitelesség fokozása érdekében érdemes még a jelenlegi dolgozóktól származó ajánlásokat is megjeleníteni.
Sőt, akár még egy képet is feltehetünk a csapatról és magáról a vállalkozásról, amely többet ér ezer szónál. Segít ugyanis a jelöltnek beleképzelni magát abba, hogy milyen lehet nálunk dolgozni.
(x)