mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Így válasszunk ütős, keresőben is sikeres domainnevet! (x)
2023-08-23 09:28 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Márkánk védjegye az interneten, néhány betű és egy kiterjesztés: mi az? Egy jó webcím, más néven domain anélkül viheti vállalkozásunk hírét, hogy bármit is kezdenénk vele.

Ugyanis ha megfelelő, akkor a Google is előre fogja sorolni a keresőben. Milyenre voksolj, ha egy igazán vonzó névre vágysz? Adunk pár tippet!

A domain jelentősége

Rövid legyen vagy hosszú? Kulcsszó alapú vagy márkanév, ingyenes vagy fizetős? Megannyi kérdés, az eredetük azonban közös: szeretnénk, ha ránk találna először a potenciális vevőnk, nem a versenytársainkra. Ezért hasznos, ha elő tudunk rukkolni egy frappáns névvel, melyet megjegyezni is könnyebb az érdeklődőinknek. Ha megszületett a döntés, a Datatransnál domainünk ellenőrzésére és regisztrálására is van lehetőségünk. Így hamar kiderülhet, foglalt-e már a kiszemelt honlapcím.

De hogyan találjuk meg a számunkra legmegfelelőbb domaint? Nulladik lépésként célszerű ehhez is meghatároznunk egy költségkeretet. Egy .hu végződéssel sokkal megbízhatóbbnak, kompetensebbnek fogunk tűnni, mint egy egyedinev.blogspot.com-mal, melyről "üvölt" az ingyenesség. Ez pedig konkurenciánkkal szemben is komoly előnyünkre válhat.

A 3 legfontosabb szempont a kiválasztáshoz

1. A végződés illeszkedjen a célközönségünkhöz! Magyarországon a .hu végződés a leggyakoribb. Ez hazai célközönségű vállalkozásoknál előnyös lehet. Azonban, ha nyitnánk a nemzetközi piac felé is, a .com-mal jobban járhatunk. A .net formában vagy a .org-ban inkább akkor gondolkodjunk, ha a .hu-s és a .com-os változata is foglalt már webcímünknek.

2. Helyünk a keresőben. Nem mindegy, hova sorol a Google. Így hasznos átgondolni: mi milyen kulcsszóval keresnénk magunkra, ha meg akarnánk találni a márkánkat? Hiszen első körben a tevékenységet azonosítja be mindenki - a céget csak ehhez társítják gondolatban. A kulcsszavas domainek pedig kétszer akkora népszerűségnek örvendenek, mint a márkanevesek.

3. A kreativitás és a hossz: Ha azt akarjuk, hogy megmaradjon az emberek fejében a márkánk, utaljon rá a domainünk is! Ezt egy egyedi, frappáns névvel érhetjük el a leginkább, mellyel tevékenységükre is kellő mértékben utalunk. Emellett az esztétikumra is érdemes figyelnünk: egy névjegykártyán kevésbé mutat jól egy hosszabb webcím. Viszont egy átirányítással könnyen megoldhatjuk, hogy a márkanevünk és a kulcsszó alatt ugyanaz a honlap (a miénk) jelenleg meg.

Ne hagyjunk teret a konkurenciának!

Ha már eldöntöttük, milyen domainnevet válasszunk, két dolgot még mindig fontos észben tartanunk. Egyrészt: az adott webcímnek az ékezetes változatát is foglaljuk le, nehogy a versenytársainknak ez előbb az eszébe jusson.

Másrészt - ha van rá keretünk - foglaljuk le a többi kiterjesztést is választott nevünkön, ugyanebből az okból. E két lépéssel máris tettünk azért, hogy konkurenciáink helyett minket találjanak meg hamarabb. Azonban ne feledjük: a létrehozott honlapunkat karban is kell tartani, hogy megfelelően működjön. Ebben is szakértői támogatást nyújt cégeknek a Datatrans csapata.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!