Így válasszunk ütős, keresőben is sikeres domainnevet! (x)
2023-08-23 09:28 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Márkánk védjegye az interneten, néhány betű és egy kiterjesztés: mi az? Egy jó webcím, más néven domain anélkül viheti vállalkozásunk hírét, hogy bármit is kezdenénk vele.
Ugyanis ha megfelelő, akkor a Google is előre fogja sorolni a keresőben. Milyenre voksolj, ha egy igazán vonzó névre vágysz? Adunk pár tippet!
A domain jelentősége
Rövid legyen vagy hosszú? Kulcsszó alapú vagy márkanév, ingyenes vagy fizetős? Megannyi kérdés, az eredetük azonban közös: szeretnénk, ha ránk találna először a potenciális vevőnk, nem a versenytársainkra. Ezért hasznos, ha elő tudunk rukkolni egy frappáns névvel, melyet megjegyezni is könnyebb az érdeklődőinknek. Ha megszületett a döntés, a
Datatransnál domainünk ellenőrzésére és regisztrálására is van lehetőségünk. Így hamar kiderülhet, foglalt-e már a kiszemelt honlapcím.
De hogyan találjuk meg a számunkra legmegfelelőbb domaint? Nulladik lépésként célszerű ehhez is meghatároznunk egy költségkeretet. Egy .hu végződéssel sokkal megbízhatóbbnak, kompetensebbnek fogunk tűnni, mint egy egyedinev.blogspot.com-mal, melyről "üvölt" az ingyenesség. Ez pedig konkurenciánkkal szemben is komoly előnyünkre válhat.
A 3 legfontosabb szempont a kiválasztáshoz
1. A végződés illeszkedjen a célközönségünkhöz! Magyarországon a .hu végződés a leggyakoribb. Ez hazai célközönségű vállalkozásoknál előnyös lehet. Azonban, ha nyitnánk a nemzetközi piac felé is, a .com-mal jobban járhatunk. A .net formában vagy a .org-ban inkább akkor gondolkodjunk, ha a .hu-s és a .com-os változata is foglalt már webcímünknek.
2. Helyünk a keresőben. Nem mindegy, hova sorol a Google. Így hasznos átgondolni: mi milyen kulcsszóval keresnénk magunkra, ha meg akarnánk találni a márkánkat? Hiszen első körben a tevékenységet azonosítja be mindenki - a céget csak ehhez társítják gondolatban. A kulcsszavas domainek pedig kétszer akkora népszerűségnek örvendenek, mint a márkanevesek.
3. A kreativitás és a hossz: Ha azt akarjuk, hogy megmaradjon az emberek fejében a márkánk, utaljon rá a domainünk is! Ezt egy egyedi, frappáns névvel érhetjük el a leginkább, mellyel tevékenységükre is kellő mértékben utalunk. Emellett az esztétikumra is érdemes figyelnünk: egy névjegykártyán kevésbé mutat jól egy hosszabb webcím. Viszont egy átirányítással könnyen megoldhatjuk, hogy a márkanevünk és a kulcsszó alatt ugyanaz a honlap (a miénk) jelenleg meg.
Ne hagyjunk teret a konkurenciának!
Ha már eldöntöttük, milyen domainnevet válasszunk, két dolgot még mindig fontos észben tartanunk. Egyrészt: az adott webcímnek az ékezetes változatát is foglaljuk le, nehogy a versenytársainknak ez előbb az eszébe jusson.
Másrészt - ha van rá keretünk - foglaljuk le a többi kiterjesztést is választott nevünkön, ugyanebből az okból. E két lépéssel máris tettünk azért, hogy konkurenciáink helyett minket találjanak meg hamarabb. Azonban ne feledjük: a létrehozott honlapunkat karban is kell tartani, hogy megfelelően működjön. Ebben is szakértői támogatást nyújt cégeknek a Datatrans csapata.