mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Lakfalvi Lívia
Lakfalvi Lívia
VIVA! Promóció
ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Hol és hogyan hirdessünk állást?
2023-09-18 09:51 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Számtalan munkaadó keres új munkaerőt, és temérdek álláskereső néz nap mint nap új állás után.

Az egymásra találásuk viszont mégsem megy egyszerűen, amelyen még a Covid okozta munkaerőpiaci változások csak tovább nehezítettek.

Főként ezért is gondoltunk arra, hogy a mai cikkünket annak a témának szenteljük, hogy hol és hogyan is érdemes állást hirdetni.

Álláshirdető portálok

Amikor felmerül az igény egy új kolléga után, elsőként szinte mindannyiunknak az álláshirdető portálok jutnak az eszébe, mint a hirdetések posztolására alkalmas felület. Ez nem is csoda, hiszen ezek a weboldalak igen hasznosak tudnak lenni.

A nagyméretű portálokon az aktív álláskeresők többsége fent van, de emellett számtalan specifikus munkakörre és kis piacra kialakított oldal is elérhető, mint amilyen például az Ózdállás is: az OzdAllas.hu portál elérhetőségeit itt találja.

Ráadásul ezek a felületek sok esetben akár több hirdetés feladására is lehetőséget adnak, amelyek elérését továbbnövelhetjük, ha plusz költségért kiemeltetjük őket. Azt azonban mindenképpen szeretnénk megjegyezni, hogy ezeken a portálokon keresztül csak az igazán aktív álláskeresőket lehet elérni. A váltásban gondolkodók jóval kisebb arányban nézelődnek az ilyen portálokon.

Közösségi média organikusan

Mivel a közösségi média felületeinket főleg olyanok követik, akik elkötelezettek a márka irányában, így ezeket is nyugodtan lehet toborzási csatornaként használni. Arról nem is beszélve, hogy a nyitott pozíciók így történő megosztásának hála nem csak a követőkhöz jut el egy-egy lehetőség híre, hanem a dolgozóink is megoszthatják a saját profiljukon.

Ráadásul a közösségi média profilok arra is lehetőséget biztosítanak számunkra, hogy szöveges és képes tartalmakban is bemutathassuk a vállalati kultúrát, és azt, hogy a jövőbeli munkavállaló mire is számíthat. Ez pedig kifejezetten előnyös lehet a toborzás szempontjából, hiszen a jelöltek körében manapság bevett szokás, hogy ellenőrzik a cégeket, ahova jelentkeznek.

Természetesen a social média felületeken nem csak az organikus eléréseket lehet kihasználni, hanem érdemes fizetett hirdetéseket is indítani. Ezeknél ugyanis lehetőség van olyan célzás beállítására, ami támogatja a tökéletes jelölt megtalálását.

Saját weboldal

A cikk befejezéseképpen még a saját weboldalban rejlő potenciál kiaknázásának jelentőségét emelnénk ki. Ezen ugyanis a közösségi média profilhoz hasonlóan olyan emberek érhetőek el a toborzás során, akik elkötelezettek a cég iránt.

Fontos azonban, hogy ez a felület mindig jól karbantartott és gyakran frissített legyen. Rendkívül csalódáskeltő tud ugyanis lenni, ha a jelöltek rengeteg energiát raktak egy olyan állásra történő jelentkezésbe, amely már korábban be lett töltve. Ez nem csupán a jelöltélményt rontja, hanem hosszú távon a munkavállalói márka szempontjából sem szerencsés.


(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!