mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Mikor van szükség az üzleti folyamatok optimalizálására?
2023-09-21 11:19 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az üzleti folyamatok optimalizálása kiemelten fontos minden vállalat életében. Ezzel sokkal hatékonyabb lehet a működés, nem fog megtorpanni a fejlődés, ha időben lépünk az ügy érdekében.

A költségeket csökkenteni lehet, a bevételeket pedig növelni, arról nem is beszélve, hogy az egész vállalat tevékenységének a minősége javulni fog.

A működési folyamatok újragondolása

Az egyik leghatékonyabb módszer, ha külső segítséget veszünk igénybe annak érdekében, hogy minél optimálisabb legyen a fejlődés. Ebben segíthet a Thalassys üzleti folyamatok optimalizálása, ami a hatékonyság és a versenyképesség növelésének egyik legjobb módszerének számít. De honnan tudhatjuk, hogy eljött az idő az optimalizálásra, változtatásra?

Az egyik első intő jel az, ha nem teljesülnek az üzleti célok, és nem futnak végig az egyes folyamatok. A csökkenő vagy éppen stagnáló bevétel is azt jelzi, hogy újra kell gondolni a vállalkozás egyes folyamatainak a működését.

Ha gyakori a határidők csúszása, túllépése és az emberi hibák, mindez pedig magas működési költséggel párosul, akkor szintén eljött a Business Process Reengineering (BPR) ideje. Ez egy olyan projekt, amely során a vállalatok felülvizsgálják az egyes üzleti folyamatokat. Az értékteremtő folyamatok mellett nagy hangsúlyt kell fektetni az értékesítésre, szállításra, beszerzésre, pénzügyekre és a HR-re is.

Ha ez megvan, akkor a lean módszertan alapján kell újratervezni az egészet. Ennek az előnye, hogy növeljük a versenyképességet, a hatékonyságot és a minőséget úgy, hogy a költségeket és az emberi hibalehetőségeket csökkentjük. A nagyobb hatékonyság azt jelenti, hogy ugyanannyi erőforrással több ügyfelet lehet kiszolgálni.

Mik a BPR legfontosabb elemei?

Az első természetesen a vállalati stratégia meghatározása, ahol a célokat és az elérésükhöz szükséges üzleti folyamatokat és erőforrásokat határozzuk meg. Előbbieket a célokhoz igazítjuk, valamint azonosítjuk a legköltségesebb és leghatékonyabb műveleteket. A következő lépés a jelenlegi folyamatok monitorozása. Kik a résztvevők, milyen adatok haladnak át, valamint milyen eszközöket és technológiát használnak.

Ezt követi az új folyamatok megtervezése és optimalizálása. Az új megoldásokat utána tesztelni is kell, hogy még a bevezetés előtt ki lehessen javítani az esetleges hibákat. Ha ez megvan, jöhet a bevezetés, majd ezeket folyamatosan monitorozni kell, hogy korrigálni tudjuk menet közben az esetleges hibákat, kevésbé hatékony megoldásokat.

Nagy lépés a fejlődés érdekében

Természetesen az üzleti folyamatok optimalizálása ennél sokkal hosszabb művelet, mint elsőre hangzik. A külső segítség használata kifejezetten ajánlott, mivel új nézőpontot kaphatunk egy adott problémára, feladatra. A hatékonyság ennek segítségével könnyedén növelhető a bevételekkel együtt, valamint csökkenthetjük rövid és hosszú távon a költségeket is.

(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!