mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Vörös Csilla
Vörös Csilla
Nielsen Közönségmérés Kft.
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az EU 9 millió euróval támogatja a fiatalokat megszólító, több országot érintő újságírást
2023-10-13 11:34 [MTI + Mediainfo.hu]

A pályázat célja, hogy "a szerkesztői függetlenség teljes szavatolása" mellett támogassa az európai fiataloknak szóló és általuk előállított, az aktuális kérdésekről szóló tartalmak készítését.

Az Európai Bizottság 9 millió euró (mintegy 3,6 milliárd forint) értékű pályázati felhívást tett közzé, hogy ösztönözze a fiatalokat célzó, az aktuális ügyekről szóló, határokon átnyúló perspektívát bemutató híradások készítését - tájékoztatott a brüsszeli testület.

A pályázat keretében a hírműfajjal foglalkozó médiaszervezetek és a nonprofit ifjúsági szervezetek kapnak lehetőséget arra, hogy határokon átívelő, azaz legalább öt tagállamból és legalább öt szervezet bevonásával indítsanak kezdeményezést, illetve teszteljenek olyan innovatív módszereket, amelyekkel jobban megszólíthatók az európai fiatalok.

A pályázatok benyújtásának határideje 2024. január 29., a kezdeményezések megvalósítása várhatóan 2024 nyarán kezdődhet meg.

A brüsszeli közlemény Vera Jourová értékekért és átláthatóságért felelős uniós biztost idézte, aki azt írta: több információra és kevesebb dezinformációra van szükség. A tényeknek és a híreknek mindenkihez el kell jutniuk. El kell elérni a fiatalokat új, személyre szabott formátumokkal. Az uniós pályázat ezt támogatja, teljes szerkesztői függetlenség mellett bevonva az EU média- és ifjúsági szervezeteit.

Thierry Breton belső piacért felelős uniós biztos hozzátette: az EU legújabb finanszírozási lehetősége összhangban van azzal a szélesebb körű stratégiával, mely javítani kívánja az információhoz való hozzáférést és az innovációt a hírmédia-ágazatban. Szavai szerint alapvető fontosságú, hogy a média sokszínű és vonzó tartalmakat kínáljon, olyat, amelyet az európai fiatalok készítettek az őket foglalkoztató témákban.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!