mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Bíró Gábor
Bíró Gábor
Mediabrands
Operatív igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Kevésbé számít, mint tavaly, hogy mennyibe kerül az ajándék
2023-11-22 11:33 [Marketinginfo.hu]

Tavalyhoz képest 11 ezer forinttal terveznek többet költeni a magyarok karácsonykor, és idén kevésbé fontos szempont az ajándék ára - derült ki a Yettel friss országos kutatásából.

A válaszadók fele már december előtt elkezdi a vásárlást; a legnépszerűbb ajándékok a játékok, valamint a ruházati és az elektronikai cikkek. A kitöltők többsége emellett tudatosan keresi a kedvezményeket, akciókat - ilyen meglepetésekkel készül a mobilszolgáltató is karácsonykor.

Immár negyedik alkalommal vizsgálta a Yettel a magyarok karácsonyi kapcsolattartási és vásárlási szokásait (1). A kutatás eredményei alapján honfitársaink továbbra is leginkább szélesebb családi körben, rokonokkal (49%) vagy szűk családjukkal (43%) ünnepelnek. Ha nincs lehetőség a személyes találkozásra, a válaszadók kétharmada mobiltelefonon tartja a kapcsolatot szeretteivel, fele szöveges chat üzenetekben (2021-hez képest ez több mint 10 százalékkal emelkedett), harmada pedig videóhíváson keresztül kommunikál. Azok, akik idén kevesebb személlyel terveznek ünnepelni, jellemzően anyagi okokból döntenek így.


Így ajándékozunk idén

A magyarok átlagosan 6 embert terveznek megajándékozni karácsonykor, a meglepetésre szánt összeg pedig 71 ezer forint, ami az inflációt figyelembe véve hasonló nagyságrendet jelent a tavalyi 60 ezer forinthoz képest. Csökkent a karácsonykor költségcsökkentést tervezők aránya az előző évhez képest: míg 2022-ben az összes megkérdezett 38 százaléka tervezett a korábbi évhez viszonyítva kevesebbet költeni az ajándékra vagy az ünneplésre, addig idén ez az arány csak 29 százalék. Aki idén kevesebbet költ ajándékokra, az jellemzően az általános gazdasági vagy saját pénzügyi helyzete miatt dönt így.

A kitöltők többsége a párjának (66%), a gyerekeknek (56%) vagy szüleinek (53%) tervez ajándékot adni. 41 százalék meglepi más rokonait is (tavaly még csak 36 százalék volt ez az arány), illetve idén a barátokat is többen (18% helyett 22%) ajándékozzák meg. Vásárláskor a legfontosabb szempont, hogy a meglepetés személyre szabott (71%), hasznos (59%) és megfelelő árú (39%) legyen - érdekesség, hogy ez utóbbi tavaly még a kitöltők felének volt fontos kritérium. Ezzel szemben, ha ajándékot kapunk, a funkcionalitás kerül az első helyre (57%), ezt követi a meglepetés személyes jellege (54%) és az, hogy közös élmény legyen (33%). Továbbá minden második válaszadó jobban szeret meglepetést, mint előre megbeszélt ajándékot kapni.


Továbbra is a játék az első

És mi legyen az ajándék? A legnépszerűbb termékkategória a tavalyi évhez hasonlóan idén is a játék (43%) és a ruha (41%), ezt követik az elektronikai cikkek és kiegészítők (36%), az ajándékutalványok (25%), az élményajándékok (19%), valamint a saját kézzel készített meglepetések (17%). Ajándékként pénzt a válaszadók 14 százaléka tervez adni. Az elektronikai cikkek közül a legtöbben a fejhallgatót vagy fülhallgatót választják (22%), ezután jönnek a telefontokok vagy kijelzővédő fóliák (14%) és az okostelefonok (12%). Érdekesség, hogy 2022-höz képest egyre többen érdeklődnek a gyerekeknek szánt okosórák iránt (7% vs. 11%), illetve az okosotthonhoz kapcsolódó eszközök is egyre népszerűbbek (6% vs. 10%).

Tízből négy kitöltő ajándékozott már valaha karácsonyra mobiltelefont vagy pénzt ennek vásárlására. Mobiltelefont főként a gyermeküknek (44%) vagy párjuknak (37%) adnak, emellett a kitöltők negyede a szüleit is meglepi karácsonykor ilyen eszközzel.


(1) A kutatás 1000 fő megkérdezésével zajlott 2023. október 18. és 2023. október 25 között. A minta reprezentatív a 18-69 éves magyar lakosságra nem, életkor, régió és településtípus szerint. (Impetus research)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!