mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Pakots Zsolt
Pakots Zsolt
Advenio Zrt., HírTV Zrt., Lánchíd Rádió Kft.
vezérigazgató, gyártási igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Mi határozza meg, hogy egy gyermek megérett-e az iskolára?
2023-12-06 09:50 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az óvoda végéhez közeledve egyre több időt szentelünk annak, hogy azon gondolkodjunk, imádott csemeténk vajon készen áll-e a nagy lépésre, hogy a játékkal töltött éveket az iskolapadra cserélje.

Vajon milyen szempontok segíthetnek nekünk, hogy tisztán lássunk a kérdésben? Ebben a cikkben megpróbáljuk összeszedni a legfontosabb dolgokat. A témáról még többet olvashat, ha ellátogat az Onlinepszichológus.net weboldal blogjára.

Mikor tanköteles a gyerekünk?

Amikor a gyermekünk augusztus 31-ével bezárólag betölti a 6 éves kort, a következő, szeptember elsejével kezdődő tanévben tankötelezetté válik. Sokan abban a tévhitben élnek, hogy ezzel el is veszítették minden lehetőségüket arra nézve, hogy a gyermek továbbra is az óvodában maradjon. Pedig ez nincsen így!

Ha a szülő szerint még nem áll készen a gyermek a váltásra, január közepéig benyújthatja ezirányú kérelmét az Oktatási Hivatal számára, melynek a weboldalán megtaláljuk a megfelelő nyomtatványt.

Honnan tudhatjuk, hogy a gyermekünk iskolaérett vagy sem?

Általában a nyári születésű gyermekek esetében a legnagyobb a bizonytalanság. Erre pedig ráerősíthet az az óvodai jelzés, hogy problémák akadnak a magatartás vagy a szociális, illetve más készségek terén. Szülőként akkor tehetjük a legjobbat, ha minél több irányból összeszedjük a releváns információkat, amelyek a gyermekünkre vonatkoznak.

Az otthoni, családi környezetben nem feltétlenül viselkedik ugyanúgy a kicsi, mint közösségben, ezért az egyik leghitelesebb forrásunk az óvónő lehet. Ő tájékoztatni tud minket arról, hogy hogyan érzi magát a gyerkőc a társai körében, fel tudja-e dolgozni, ha kudarc éri, milyen tulajdonságokban erős, és mi az, amiben esetleg fejlesztésre szorul. Ideális esetben nemcsak közvetlenül az iskolakezdés előtt, hanem az óvodás évek folyamán végig megvalósul a fontos dolgokról az információcsere.

Az iskolaérettséget ők többféle módon mérik is, ezért nagyon hasznos segítséget jelentenek a döntési folyamatban.

Más lehetőségeink is akadnak

Próbáljunk meg mi magunk is másképp nézni a csemeténkre! Milyen amikor más felnőttekkel teremt kapcsolatot? Milyen félelmei vannak? Mi tölti el bizonytalansággal? Tud-e hiszti nélkül veszíteni a játékokban?

Elmélyül a feladatokban, szívesen teljesíti a kéréseket? Számtalan kérdés, amelyekre érdemes válaszokat találni. Kifejezetten jó ötlet, ha ezeket másoknak is feltesszük, hiszen ők teljesen más perspektívából látják a gyermekünket.

Az iskolaérettségnek egyébként számtalan kritériumával is megismerkedhetünk, amelyeket könnyedén ellenőrizhetünk is, hogy szemünk fényére igazak-e az állítások vagy sem. A részletes listáért, az iskolára történő minél alaposabb felkészülés érdekében alkalmazandó tippekért, és még több támogató segítségért látogassuk meg az Onlinepszichológus.net weboldalát, hogy a lehető legjobb döntést hozhassuk meg.

(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!