mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Google Analytics alapok A-tól Z-ig
2024-01-12 11:57 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Van weboldalad vagy webshopod, jönnek is az érdeklődők, vásárlók, de valami mégsem az igazi? Úgy látod, nem térülnek meg a hirdetéseid? Légy biztos a dolgodban, találd meg a helyes irányt!

Ebben segítségedre lehet, ha ismered, és jól használod a Google Analytics rendszerét.

Ez egy ingyenes felület, ahol különböző mérések mentén komplex képet kapsz a site-od eredményeiről. Arról, hogy az oldalad látogatóinak milyen online szokásai vannak, demográfiai szempontból mi jellemző rájuk, mi érdekli őket. Lehet, hogy nem elég pontosak a célzásaid, vagy nem arról a felületről érkeznek a vevőid, amire tervezted a kampányodat.

Ezt segít kideríteni a Google webanalitikai szoftvere. Nem árt, ha szakemberekkel vagy akár egy online marketing ügynökséggel készíttetsz egy auditot. Például a Prioris-nál van erre is lehetőség, de akár a konverzió optimalizálása terén is igénybe veheted szolgáltatásaikat.

Miért használd?

A Google Analytics (GA) ingyenessége ellenére is nagyszerű. Könnyen megtanulhatja bárki a használatát, és még biztonságos is. Mindegy mekkora a forgalmad, akkor is ki tudod vele nyerni az információkat. Nem kell mást tenned, csak beilleszteni a honlapod forráskódjába a GA által megadott kódrészletet. Ezt követően számtalan adathoz, elemzéshez juthatsz, amivel növelhető a kampányaid hatékonysága.

Google Analytics mutatók

Ahhoz, hogy tudatosan kommunikálj vásárlóid felé, elérd a céljaidat, elengedhetetlen, hogy legyen marketingstratégiád! Hogyan segít a tervezésben a Google Analytics?
 
  • Kinyerhetsz belőle fontos látogatási adatokat. Megtudhatod, kik szemlézik az oldaladat.
  • Demográfia és földrajzi ismérvek mentén térképezheted fel a célközönségedet.
  • Arról is kapsz információt, hogy kik a visszatérő vásárlóid, és mennyi időt töltenek el a site-odon.
  • Kimutatást tudsz készíteni, hogy honnan érkeznek az érdeklődők.
  • Képbe kerülsz azzal is, hogy milyen az oldaladon a visszafordulási arány.
  • Sőt, még azt is megtudod, hogy a weboldaladon maradók közül hányan lettek vásárlók, és ők milyen értékben költöttek már nálad.


Miket kapcsolj össze?

A Google súgó mindenben a segítségedre lesz, de van néhány fontos beállítás, amiket jó, ha elvégzel. Az Analytics fiókodban a bal alsó sarokban a fogaskerékre kattintva kapcsold össze az Ads rendszerrel. Ehhez az előbbinél tulajdonra vonatkozó szerkesztési jogosultságra, az utóbbi esetben pedig admin hozzáférésre van szükséged. Az időzónát és a pénznemet is válaszd ki mindenképp a nézet beállításoknál. Ha webshopod van, engedélyezned kellene az e-kereskedelmi méréseket is, hogy elemezhesd a vásárlásokat.

Ha mindezzel végeztél, akkor jó úton jársz, hogy pontos statisztikáid legyenek.Azok segítségével pedig hatékonyabb kampánytervezést tudsz véghez vinni, és várhatóan jobbak lesznek az eredményeid, eléréseid is. Próbáld ki, megéri!

(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!