Google Analytics alapok A-tól Z-ig
2024-01-12 11:57 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Van weboldalad vagy webshopod, jönnek is az érdeklődők, vásárlók, de valami mégsem az igazi? Úgy látod, nem térülnek meg a hirdetéseid? Légy biztos a dolgodban, találd meg a helyes irányt!
Ebben segítségedre lehet, ha ismered, és jól használod a Google Analytics rendszerét.
Ez egy ingyenes felület, ahol különböző mérések mentén komplex képet kapsz a site-od eredményeiről. Arról, hogy az oldalad látogatóinak milyen online szokásai vannak, demográfiai szempontból mi jellemző rájuk, mi érdekli őket. Lehet, hogy nem elég pontosak a célzásaid, vagy nem arról a felületről érkeznek a vevőid, amire tervezted a kampányodat.
Ezt segít kideríteni a Google webanalitikai szoftvere. Nem árt, ha szakemberekkel vagy akár egy online marketing ügynökséggel készíttetsz egy auditot. Például a Prioris-nál van erre is lehetőség, de akár a
konverzió optimalizálása terén is igénybe veheted szolgáltatásaikat.
Miért használd?
A Google Analytics (GA) ingyenessége ellenére is nagyszerű. Könnyen megtanulhatja bárki a használatát, és még biztonságos is. Mindegy mekkora a forgalmad, akkor is ki tudod vele nyerni az információkat. Nem kell mást tenned, csak beilleszteni a honlapod forráskódjába a GA által megadott kódrészletet. Ezt követően számtalan adathoz, elemzéshez juthatsz, amivel növelhető a kampányaid hatékonysága.
Google Analytics mutatók
Ahhoz, hogy tudatosan kommunikálj vásárlóid felé, elérd a céljaidat, elengedhetetlen, hogy legyen marketingstratégiád! Hogyan segít a tervezésben a Google Analytics?
- Kinyerhetsz belőle fontos látogatási adatokat. Megtudhatod, kik szemlézik az oldaladat.
- Demográfia és földrajzi ismérvek mentén térképezheted fel a célközönségedet.
- Arról is kapsz információt, hogy kik a visszatérő vásárlóid, és mennyi időt töltenek el a site-odon.
- Kimutatást tudsz készíteni, hogy honnan érkeznek az érdeklődők.
- Képbe kerülsz azzal is, hogy milyen az oldaladon a visszafordulási arány.
- Sőt, még azt is megtudod, hogy a weboldaladon maradók közül hányan lettek vásárlók, és ők milyen értékben költöttek már nálad.
Miket kapcsolj össze?
A Google súgó mindenben a segítségedre lesz, de van néhány fontos beállítás, amiket jó, ha elvégzel. Az Analytics fiókodban a bal alsó sarokban a fogaskerékre kattintva kapcsold össze az Ads rendszerrel. Ehhez az előbbinél tulajdonra vonatkozó szerkesztési jogosultságra, az utóbbi esetben pedig admin hozzáférésre van szükséged. Az időzónát és a pénznemet is válaszd ki mindenképp a nézet beállításoknál. Ha webshopod van, engedélyezned kellene az e-kereskedelmi méréseket is, hogy elemezhesd a vásárlásokat.
Ha mindezzel végeztél, akkor jó úton jársz, hogy pontos statisztikáid legyenek.Azok segítségével pedig hatékonyabb kampánytervezést tudsz véghez vinni, és várhatóan jobbak lesznek az eredményeid, eléréseid is. Próbáld ki, megéri!
(x)